×
پیشنهاد ویژه مدرن فیلم
وب سایت مدرن فیلم مرجع دانلود رایگان فیلم و سریال های جدید ایرانی ۱۴۰۳ و خارجی دوبله و زیرنویس فارسی چسبیده ۲۰۲۴ با لینک مستقیم و ترافیک نیم بها
  • مدرن فیلم
  • »
  • فیلم
  • »
  • دانلود فیلم درخت گردو محمدحسین مهدویان با کیفیت FULL HD

دانلود فیلم درخت گردو محمدحسین مهدویان با کیفیت FULL HD

دانلود فیلم درخت گردو محمدحسین مهدویان

دانلود فیلم درخت گردو با کیفیت عالی و لینک مستقیم

دانلود فیلم ایرانی جدید درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان با کیفیت ۱۰۸۰p ، ۷۲۰p و حجم کم

دانلود رایگان فیلم سینمایی ایرانی درخت گردو با هنرمندی مهران مدیری و پیمان معادی

دانلود کامل فیلم درخت گردو بدون سانسور و حجم کم مینا ساداتی و مینو شریفی از رسانه مدرن فیلم

[ به همراه لینک دانلود ]

دانلود فیلم درخت گردو

  

جزئیات فیلم سینمایی درخت گردو :

کارگردان : محمدحسین مهدویان

تهیه کننده : سید مصطفی احمدی

نویسنده فیلمنامه : ابراهیم امینی و حسین حسنی

موسیقی : حبیب خزایی‌فر

تدوین : محمد نجاریان

تاریخ انتشار : سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر


پیشنهاد مدرن فیلم : دانلود فیلم آن شب شهاب حسینی با کیفیت عالی


درباره فیلم درخت گردو :

فیلم سینمایی درخت گردو فیلمی با ژانر درام اجتماعی با موضوع دفاع مقدس و بمب باران شیمیایی سردشت ، به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سیدمصطفی احمدی و نویسندگی ابراهیم امینی و حسین حسنی می باشد که در سال 1398 تولید گردیده است. همچنین درخت گردو چهارمین فیلم محمد حسین مهدویان است اگرچه قول داده بود دیگر سراغ موضوع‌های سیاسی و تاریخ معاصر کشور نرود، اما به پیمان خود وفادار نمانده است. او برای فیلم تازه‌اش هم باز به سراغ سوژه‌ای از تاریخ سیاسی معاصر کشورمان رفته است. سوژه‌ای تلخ و بی‌رحمانه از دل جنگ. درخت گردو برای اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر 98 رونمایی و اکران می شود.

مهدویان همواره در آثار قبلی خود به مسائل و اتفاقات جذابی پرداخته و به نوعی امضاء مضمونی برای آثارش پیدا کرده و در فیلم درخت گردو هم بار دیگر سراغ واقعه ای معاصر یعنی بمباران شیمیایی سردشت رفته است. محمدحسین مهدویان پس از اولین فیلمش با ماجرای نیمروز به جشنواره سی و پنجم آمد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد. این کارگردان همچنین سال گذشته با لاتاری توانست مخاطبان بسیاری را به سالن‌های سینما بکشاند و دومین قسمت از فیلم ماجرای نیمروز 2 رد خون را آماده اکران دارد. بخش‌های اعظم فیلم در کردستان (شهرستان بانه) و ارومیه فیلمبرداری شده است و بخش های دیگر هم در تهران و پایگاه شکاری غرب تهران انجام شده است.

علیرضا قربانی، خواننده موسیقی سنتی کشورمان، تیتراژ فیلم سینمایی درخت گردو را خوانده است.پیش از این قطعه «از خون جوانان وطن» را برای تیتراژ «آخرین روزهای زمستان» به کارگردانی محمدحسین مهدویان خوانده بود.

همچنین حبیب خزایی‌فر، آهنگساز و اردشیر کامکار، نوازنده کمانچه خواهد بود.

 

خلاصه فیلم درخت گردو :

فیلم سینمایی درخت گردو روایتی بر اساس یک ماجرای واقعی ساخته شده است. درخت گردو با الهام از ماجرایی واقعی، در خلال بمباران شیمیایی شهر سردشت شکل گرفته است به زندگی «اوس قادر» و داستان تار و مار خانواده اش در جریان جنگ تحمیلی توسط رژیم بعث عراق می پردازد. قصه را مخاطب از انتها می بیند و کل داستان در فلاش بک می گذرد. و راوی داستان، «هما» آموزگار روستای محل فاجعه است. ما از آخرین لحظات زندگی «اوس قادر» وارد ماجرایش می‌شویم و در حالی که مردی بالای سر او قرآن می‌خواند و بستگانش در حال مویه کردن هستند، داستان از چشم «هما» فلاش‌بک می‌خورد به سال 66 ، جایی که اوس قادر در چند کیلومتری خانه‌اش در حال بنایی است و همسر باردارش و سه فرزند دیگر در حال زندگی روزمره هستند.

 

حواشی و اکران فیلم درخت گردو :

مهران مدیری در نشست خبری فیلم سینمایی درخت گردو دلیل عینک زدن خود را اینطور بیان کرد :

مهران مدیری که در این نشست خبری حاضر شده بود، در ابتدای صحبت‌هایش درباره عینکش گفت: “دو شب نخوابیدم و الان هم گریه کردم، به همین دلیل عینک زدم. خیلی خوشگل نیستم. فکر نکنید قیافه گرفتم.”

“آرزوی صبر می‌کنم برای بازماندگان فاجعه سقوط هواپیما، خداوند به همه‌ی ما صبر بده.

جای پیمان خیلی خالی هست، او سعی کرد که در اینجا حضور داشته باشه اما نتونست. احتمالا برای اختتامیه میاد.

من در سال 66 در سردشت حضور داشتم و تقریبا بخش بزرگی از این اتفاقات را از نزدیک دیدم. دوستی من با کارگردان، تهیه‌کننده، پیمان و همچنین موضوعی که خاطرات بسیاری را برای من زنده کرد در کنار اینکه من عاشق مردم مهربان و آدم حسابی کٌرد هستم دلایلی بودند که نمی‌توانستم در فیلم حضور نداشته باشم. دوست داشتم به کسانی که در دوران جنگ با مهربانی میزبان ما بودند ادای دین کنم.”

مهران مدیری با اشاره به چالش‌هایی که در طول ساخت فیلم با آن‌ها رو به رو شده بود گفت:

“ما صبح زود بیدار می‌شدیم و بیدار شدن در آن ساعت برای من فاجعه بود، چندبار ساعت 6 صبح حرکت کردیم و به سنندج رفتیم و ساعت‌ها در راه بودیم. همچنین در مسیر پنج ساعت در راه بودیم، به بهانه‌های مختلف به بانه می‌رفتیم و عذاب می‌کشیدیم.”

جدال لفظی در نشست خبری فیلم  «درخت گردو»/ یک خبرنگار: آقای مدیری شما ادعای مردمی بودن دارید ولی عینک‌تان غیرمردمیه!

 

نشست خبری درخت گردو : 

نشست خبری فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با حضور  کارگردان، ابراهیم امینی و حسین حسنی (فیلمنامه‌نویسان)، سیدمصطفی احمدی (تهیه‌کننده)، مینو شریفی، مینا ساداتی، مهران مدیری (بازیگران)، هادی بهروز (مدیر فیلمبرداری)، حبیب خزایی‌فر (موسیقی)، بهزاد جعفری (طراح صحنه و لباس)، ایمان کرمیان (جلوه‌های ویژه میدانی)، امین پهلوان‌زاده (جلوه‌های ویژه بصری) و خسرو نقیبی (منتقد) با اجرای محمدرضا مقدسیان عصر روز سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

محمدحسین مهدویان در ارتباط با دشواری کارگردانی و فضاسازی «درخت گردو» توضیح داد:

“این فیلم نسبت به فیلم‌های قبلی‌ام از چند جهت دشواری‌های بیشتری داشت. زبان، فرهنگ و‌جغرفیای فیلم برای من ناآشنا بود و باید این آشنایی صورت می‌گرفت. کارکردن با سه بچه کوچکی که بازی‌های سختی هم داشتند از این جهت سخت بود که باید به لحاظ فیزیکی و روحی مراقبت می‌شدند. همچنین‌ گریم بازیگران جزو چالش‌های فیلم بود. ما در صحنه‌هایی که حیوانات را نشان دادیم از دامپزشکانی استفاده کردیم که بدون آسیب زدن به حیوانات صحنه‌های باورپذیر شیمیایی شدن را به تصویر بکشیم. سعی‌مان بر این بود که  عمق فاجعه را بتوانیم روی پرده سینما به تصویر بکشیم.”

او درباره حضور پیمان معادی و ‌مهران مدیری در فیلم توضیح داد:

“فیلم‌ موضوعی انسانی دارد که فراموش شده اما می‌تواند در جوامع بین‌المللی نمایش داده شود و کارکرد مثبتی داشته باشد. حضور پیمان معادی به عنوان یک بازیگر بین‌المللی می‌تواند به این مهم کمک کند. لهجه فیلم از نکاتی بود که پیمان درباره آن نگران بود ما در حین فیلمبرداری بسیار به درآمدن لهجه توجه داشتیم و نتیجه قابل قبول از آب درآمد.”

کارگردان فیلم «درخت گردو» در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به سکانس پایانی فیلم که کولبرها نشان داده شده‌اند فیلم بعدی‌تان درباره این قشر خواهد بود، گفت:

“هنوز درباره موضوع فیلم بعدی‌ام تصمیم نگرفته‌ام. اما اگر دقت کرده باشید من همیشه درباره موضوعات ملی فیلم می‌سازم. با «درخت گردو» سعی کردم فیلمی بسازم که در عین حال که ملی است نقد شیوه‌های حکمرانی در آن وجود دارد. اقلیت‌های کشورمان تاوان بسیاری برای وطن داده‌اند و همیشه کنار گذاشته شده‌اند آن‌ها برای وطن آسیب دیده‌اند؛ اما به خاطر اینکه هم‌زبان پایتخت نشینان نبودند کسی توجهی به آن‌ها نکرده است.ما فیلمسازان می‌توانیم فیلم‌های ملی بسازیم که در عین حال شیوه‌های حکمرانی را نقد می‌کنند.”

مهدویان در بخش دیگری از نشست درباره پیمان معادی تصریح کرد:

“از راه دور به پیمان معادی سلام می‌کنم. در طول ساخت فیلم به او فشار زیادی وارد شد. او چند روز در بیمارستان بستری شد و به کمک قرص و آمپول در صحنه فیلمبرداری حاضر می‌شد. پس فکر نکنید این فیلم الکی ساخته شده است.”

نقد فیلم سینمایی درخت گردو :

مهدویان با تمام اشرافی که به سبک فیلمسازی سیاسی دارد، امسال فیلمی غیر سیاسی دارد. درخت گردو مرور واقعه تلخی است که در سردشت اتفاق افتاد. فیلمی از عمق فاجعه بمباران شیمیایی . او قصه رنج و گرفتاری‌های خانواده‌ای را روایت می‌کند که به یکباره زندگیشان از هم می‌پاشد؛ فیلمی که در دل داستان انسانی‌اش، تبعات استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی را به تصویر می‌کشد. مهدویان روایت خود را با نریشین مینا ساداتی پیش می‌برد: «قادر فلان است، زنش بیسار است. آنها خوشبخت بودند تا بمب بر روستایشان ترکید و قادر دگرگون شد و بدبخت شد و بیچاره شد و می‌دید که خانواده‌اش جلویش پر پر می‌شوند.»
این پنجمین حضور محمدحسین مهدویان در جشنواره فیلم فجر است، کارگردانی که ترجیح داد ورودش به سینمای بلند با تصویر کردن اتفاقات تاریخی معاصر باشد. اولینش هم روایت سرگذشت احمد متوسلیان در «ایستاده در غبار» بود. مهدویان در ادامه اتفاقات مربوط به منافقین را به تصویر کشید که حاصلش «ماجرای نیمروز» و «ماجرای نیمروز؛ رد خون» بود. البته او در این بین فیلم «لاتاری» را هم ساخت تا به گفته خودش، مخاطبان بیشتری را به سمت سینمای خود جذب کند.
درخت گردو به نویسندگی مشترک ابراهیم امینی و حسین حسنی، تهیه‌کنندگی سیدمصطفی احمدی ساخته شده است. می توان گفت مهدویان در کار جدید خود یک مستند را با چند بازیگر قدرتمند به تصویر کشیده است. پیمان معادی که کرد نیست اما به زیبایی در قالب یک کرد فرو رفته و مهران مدیری که با گریمی خوب  چند سال جوان‌تر شده و متفاوت بازی می کند.


پیشنهاد مدرن فیلم : دانلود فیلم آبادان یازده 60 مهرداد خوشبخت با کیفیت FULL HD


 

بازیگران فیلم درخت گردو :

بازیگران فیلم درخت گردو عبارتند از :

پیمان معادی در نقش اول قادر

مینا ساداتی در نقش هما

مهران مدیری در نقش احمد

مینو شریفی در نقش مریم

 

عوامل فیلم درخت گردو :

کارگردان : محمدحسین مهدویان

تهیه کننده : سید مصطفی احمدی

نویسنده فیلمنامه : ابراهیم امینی و حسین حسنی

موسیقی : حبیب خزایی‌فر و اردشیر کامکار

تدوین : محمد نجاریان

موشن گرافیست: سیاوش یحیایی , مهدی زحمتکش

خواننده تیتراژ: علیرضا قربانی

عکاس: مجید طالبی

طراح لوگو: محمد روح الامین

طراح پوستر: محمد حسین هوشمندی

 


پیشنهاد مدرن فیلم : دانلود فیلم خروج ابراهیم حاتمی کیا با کیفیت عالی


 

{فیلم سینمایی درخت گردو آماده حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شده و پس از اکران عمومی در شبکه نمایش خانگی پخش خواهد شد و لینک های دانلود برای شما عزیزان فعال می شود}

 

دانلود فیلم درخت گردو :

دانلود فیلم با کیفیت ۴۸۰P

دانلود فیلم با کیفیت ۷۲۰P

دانلود فیلم با کیفیت ۱۰۸۰P

دانلود فیلم با کیفیت HQ_1080

دانلود فیلم با کیفیت BLURAY

دانلود فیلم با همه کیفیت ها ( پیشنهادی )

رسانه مدرن فیلم امید دارد که از تماشای این فیلم در کنار خانواده لذت ببرید .

 


پیشنهاد مدرن فیلم : دانلود فیلم دوزیست برزو نیک نژاد با کیفیت عالی


 

سایر اطلاعات فیلم :

    06 فوریه 20 هیچ دیدگاه
    0 0 رای ها
    امتیازتون به فیلم
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها