دانلود فیلم آن شب با کیفیت عالی و لینک مستقیم
دانلود فیلم ایرانی جدید آن شب به کارگردانی کوروش آهاری با کیفیت ۱۰۸۰p ، ۷۲۰p و حجم کم
دانلود رایگان فیلم سینمایی ایرانی آن شب با هنرمندی شهاب حسینی و نیوشا جعفریان
دانلود کامل فیلم آن شب بدون سانسور و حجم کم شهاب حسینی از رسانه مدرن فیلم
[ به همراه لینک دانلود ]
دانلود فیلم آن شب :
خرید و دانلود با کیفیت HQ_1080
جزئیات فیلم سینمایی آن شب :
کارگردان : کوروش آهاری
تهیه کننده : محمد درمنش و الکس بروتو و جفری الارد
نویسنده فیلمنامه : میلاد جرموز و کوروش آهاری
موسیقی : نیما فخرآرا
تدوین : مهدی واحدی و سپیده عبدالوهاب
تاریخ انتشار : سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر
پیشنهاد مدرن فیلم : دانلود فیلم آبادان یازده 60 مهرداد خوشبخت با کیفیت FULL HD
درباره فیلم آن شب :
فیلم سینمایی آن شب فیلمی با ژانر درام اجتماعی با مضمونی روانشناختی به کارگردانی کوروش آهاری و تهیه کنندگی محمد درمنش و الکس بروتو و جفری الارد و نویسندگی مشترک میلاد جرموز و کوروش آهاری می باشد که در سال 1398 بر اساس طرحی از محسن درمنش و شریل استارولاکیس تولید گردیده است. همچنین آن شب اولین فیلم شهاب حسینی در آمریکا بوده و محصولی از کمپانی ماموت پیکچرز است که شهاب حسینی بازیگر نقش اول این فیلم خواهد بود و بد نیست بدانید امیر علی حسینی ، پسر شهاب حسینی نیز در این فیلم سینمایی حضور دارد!. شاید جالب باشد که بدانید فیلمبرداری فیلم سینمایی آن شب به عنوان اولین فیلم بلند سینمایی کورش آهاری ، در ایالات متحده آمریکا انجام شده است.
جفری آلارد پیش از این سرمایه گذار فیلم The Texas Chainsaw Massacre یا همان «کشتار با اره برقی در تگزاس» بوده است. شریل استارولاکیس نیز سابقه تهیه کنندگی فیلم The Night Watchmen یا «نگهبان شب» را داشته است. تری جرج که در کارنامهاش جایزه اسکار دیده میشود به عنوان مشاور تهیه کننده در این فیلم حضور دارد. محمد درمنش نیز به عنوان تهیه کننده ایرانی این فیلم همکاری خواهد کرد. پروسه فیلمبرداری فیلم «آن شب» در ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. این فیلم نخستین فیلم بلند کوروش آهاری خواهد بود. او علاوه بر کارگردانی این فیلم، فیلمنامه « آن شب » را با همکاری میلاد جرموز نوشته است. شهاب حسینی، بازیگر این فیلم نیز در فیلمهای مورد توجهای مانند « جدایی نادر از سیمین »، «فروشنده» و «درباره الی» حضور داشته است. فیلم آن شب برای اولین بار در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر 98 رو نمایی و اکران شد.
خلاصه فیلم آن شب :
فیلم سینمایی آن شب دربارهٔ یک زوج ایرانی در آمریکاست که در یک هتل محبوس شدهاند در حالی که نیروهای بیگانه ای آنها را وادار میکنند که با رازهایی که از هم پنهان کردهاند روبه رو شوند و تا راز خود را به طرف مقابل نگویند از طرف نیروهای بیگانه آزاد و اذیت می شوند که فیلم ابتدا با یک مهمانی دورهمی شروع می شود و شهاب حسینی در نقش بابک نادری و نیوشا جعفریان در نقش ندا ، در راه برگشت به خانه و به علت خستگی مجبور می شوند که به هتلی بروند که آغاز ماجرای فیلم می باشد. فیلمی که به همراه صحنه های ترسناک و دلهره آوری ست که در نوع خود جالب توجه است.
حواشی و اکران فیلم آن شب :
نشست خبری فیلم «آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری با حضور کارگردان، میلاد جرموز نویسنده ، محمد درمنش تهیه کننده ، صبا واحدی جانشین طراح صحنه ، شهاب شهرزاد منتقد ، با اجرای محمدرضا مقدسیان چهارشنبه پانزدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
کوروش آهاری در پاسخ به این سوال که فیلم ساختن در آمریکا چه تفاوتی با ایران دارد؟ گفت: من درباره فیلمسازی در ایران اطلاعات کمی دارم. بخش ساده فیلمسازی در آمریکا آن است که نیاز به مجوز ساخت و نمایش نیست. اما قوانین محدود دیگری مثل اندازه معین در استفاده کودک در زمان فیلمبرداری و غیره که کار را کمی سخت می کند، وجود دارد.
شهاب شهرزاد منتقد حاضر در جلسه نیز درباره این فیلم گفت: اگر بخواهیم نگاه ژانرشناسی داشته باشیم یک فیلم متفاوت دیدیم. این فیلم در ژانر وحشت است و به سایکو درام نزدیک میشود، اما شخصیتها ایرانی هستند و ما به آنها نزدیک میشویم. این فیلم از سویی به دنبال فخر فروشی در پردازش تصویر یک کشور خارجی نیست و نمیخواهد از موقعیت مکانی خود یعنی آمریکا برای جذابیت استفاده کند. البته که این فیلم ادای دین به شاینینگ کوبریک هم هست.
درمنش درباره بحث مالکیت فیلم و تولید مشترک سینمایی، گفت: اگر در آینده در سینمای ما فرصت تولید اثر با حضور تیمهای گسترده و چند سرمایهگذار وجود داشته باشد فیلمها به پختگی بیشتری میرسند و سینمای ما پیشرفت خواهد کرد. این فیلم قرار بود مخاطب جهانی داشته باشد و ما تلاش کردیم به ترکیب خوبی از عوامل فیلم برسیم که بتوانیم دیدگاههایمان را بهم نزدیک کنیم.
محمد درمنش در پاسخ به این سوال که چرا این فیلم در آمریکا ساخته شد، گفت: همیشه هر فیلمی میتواند در هر لوکیشن و با یک استراتژی مشخص ساخته شود. اما یکی از دلایل مهم ساخت آن در آمریکا به این دلیل بود که دوستان ایرانی ساکن آمریکا و بازیگران بتوانند در اقصی نقاط جهان فیلم بسازند و البته محور اصلی یک اثر باشند.
آهاری در ادامه در پاسخ به همین سوال توضیح داد: این داستان میتوانست در هر جایی باشد. اما در سینمای آمریکا به هنرمندان ایرانی بها داده نمیشود . ما میخواستیم به این مساله دامن بزنیم و از این فرصت استفاده کنیم تا هنرمند ایرانی ساکن در آمریکا را پررنگتر کنیم. ما یک فیلم آمریکایی با حال و هوای ایرانی میبینیم که میتواند شکل بینالمللی داشته باشد. نسل جدید ایرانیهای آمریکا دوست دارند به مردم خودشان ادای احترام کنند و البته ما میخواستیم چهره مردم ایران را در آمریکا نشان بدهیم که زندگی خیلی لوکسی ندارند.
درمنش در پاسخ به چرایی غیبت شهاب حسینی در نشست فیلم گفت: شهاب حسینی مشغول فیلمبرداری یک فیلم در خارج از کشور است؛ اما در اکران روز نوزدهم بهمن ماه حضور خواهد داشت.
آهاری درباره اقتباسی بودن فیلم یا ارجاع دادن به فیلم خاصی گفت: قطعا الهامهایی از برخی فیلمها گرفتهام اما لزوما برنامهریزی نشده بوده و اگر پلان یا شاتی شبیه فیلم «شاینینگ» میبینید آگاهانه نبوده است.
میلاد جرموس درباره اقتباسی بودن فیلم گفت: من هیچ پیشزمینهای برای نوشتن فیلمنامهای با این موضوع نداشتم اما در ما چیزهایی رسوب کرده که در نوشتن ما تاثیر میگذارد.
کارگردان «آن شب» ادامه داد: ژانر این فیلم را در آمریکا ژانر روانشناختی مینامند و ژانر ترسناک نیست. ما برای اینکه فیلم شکل هالیوودی پیدا کند نیاز به یک سری ترفند داشتیم. این یک داستان جهانی است و بیننده آمریکایی با آن ارتباط برقرار کرد. امیدواریم در ایران هم مورد استقبال قرار بگیرد.
آهاری درباره آهنگساز فیلم گفت: آهنگساز ما از نسل جدیدی است که ساکن آمریکا است و ما هدفمان این بود از سازهای ایرانی در خدمت ژانر استفاده کنیم و امیدواریم که درست کار کرده باشیم.
درمنش درباره سرمایهگذاران فیلم گفت: در آمریکا صنعت سینما مهم است و سرمایهگذاران در آمریکا اصلا ایدئولوژیک نیستند و زمانی که یک سرمایهگذار پای فیلمی میآید باید از بازگشت سود و سرمایه مطمئن باشد.
صبا واحدی (جانشین طراح صحنه) با توضیح این مطلب که تیم بزرگی برای طراحی صحنه فیلم کار کردند، افزود: فیلم در سه لوکیشن خانه، استودیوم و هتل فیلمبرداری شد. تمام نمادها مثل روباه، جغد و تصویرهایی که در راهروهای هتل دیدیم دلیل داشتند و نشانه دوری این آدمها از یکیدیگر بود. همچنین طرح تتویی که در فیلم میبینید را از کتابی بومیان امریکا انتخاب کردم که یک تقویم سنگی بود. این تتو نماد این بود که این افراد در تمام روزها و شبهای تاریخ گیر کردهاند و شیطان روزگار خودشان هستند.
آهاری درباره کپی بودن برخی از صحنههای فیلم هم گفت: من فکر میکنم باید نگاه دقیقتر و عمیقتری داشت و فکر نمیکنم چنین اتفاقی در فیلم افتاده باشد.
پیشنهاد مدرن فیلم : دانلود فیلم خروج ابراهیم حاتمی کیا با کیفیت عالی
بازیگران فیلم سینمایی آن شب :
بازیگران فیلم آن شب عبارتند از :
شهاب حسینی در نقش بابک نادری
نیوشا جعفریان در نقش ندا
امیرعلی حسینی
آرمین مهر
گلبرگ خاوری
علی کوششی
لیلا گرگانیان در نقش بازیگر خردسال
لی لی ویکی
جرج مگوایر
الستر لیتم
مایکل گرم
جیا مورا
عوامل فیلم آن شب :
کارگردان : کوروش آهاری
تهیه کننده : محمد درمنش، الکس بروتو و جفری الارد
نویسندگان: میلاد جرموز و کوروش آهاری
تدوین : مهدی واحدی و سپیده عبدالوهاب
مجری طرح: محسن درمنش و شریل استارولاکیس
مدیر فیلم برداری: مازیار مکانی
طراح صحنه: جنیفر دهقان
جانشین طراح صحنه : صبا واحدی
طراح لباس: مریم راسخ
مدیر تولید: مایکل زمپینو
طراح گریم: بابک اسکندری
مدیر صدابرداری: ارمین کارباف
مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: محمد مطلق
منشی صحنه: ژولیت نیکوغاسیان
عکاس: نیاز پرورش
نقد فیلم سینمایی آن شب :
تماشای یک تریلر وحشتناک و خونآلود در سینمای ایران تقریبا غیرممکن است. نه تنها سینماگران ایرانی چنین دغدغهای ندارند بلکه تماشاگر هم علاقه زیادی به این نوع فیلمها نشان نمیدهد. بنابراین به نظر میرسد شهاب حسینی و دوستانش کار دشواری داشته باشند. اگرچه فیلم «آن شب» در ایران تولید نشده اما همه پیشفرضهای ناامیدکننده ژانر ترسناک در ایران را فراموش میکند تا هویت خودش را بسازد.
ساخته ارزشمند کوروش آهاری با روندی مثبت نه تنها به بهترین فیلم ترسناک تاریخ سینمای ایران تبدیل میشود بلکه یکی از بهترین تجربههای وحشتآلود تماشاگرش است. فیلمی بیمار و مورمورکننده که داستانش را میداند و برای نزدیکشدن به مخاطبش عجلهای ندارد.
هواداران فیلمهای ترسناک استودیوهای بلامهاوس را میشناسند. مجموعهای سینمایی که تمرکزش را بر روی فیلمهای ترسناک قرار داده و موفقیتهای بزرگی را جشن گرفته است. فرانچایزهایی مانند The Purgeو Paranormal Activity و Insidious توسط این استودیو توسعه پیدا کردهاند. حتی فیلمهایی مانند Get Out و Split و Glass هم توسط بلامهاوس ساخته شده است. بنابراین با استودیویی مواجه هستیم که با انقلاب در فیلمهای ترسناک، سلیقه تماشاگران این ژانر را تغییر داده و حالا به یک الگوی واقعی تبدیل شده است.
از سوی دیگر، فیلمهای وحشتناک همیشه گزینه خوبی برای کارگردانان تازهکار هستند. کوروش آهاری پس از فیلم کوتاه Malaise و فیلم The Yellow Wallpaper موفق شده نخستین فیلم فارسیزبانش را کارگردانی کند. او با همکاری استودیو ماموت پیکچرز در ایالات متحده آمریکا و ندای هفت آسمان (استودیویی متعلق به شهاب حسینی) آن شب را به مرحله اکران رساند. همچنین، تری جرج، نویسنده فیلم In the Name of the Father و کارگردان فیلم Hotel Rwanda هم به عنوان مشاور تهیهکننده در کنار فیلم بود. اما یکی از جذابیت های پشت صحنه فیلم حضور جفری آلارد است. او سابقه تهیهکنندگی دو فیلم از مجموعه The Texas Chainsaw Massacre را در کارنامهاش دارد. البته سازمان سینمایی فقط محمد درمنش را به عنوان تهیهکننده معرفی کرده است. حضور درمنش هم داستان جالبی دارد. پسر او به واسطه آشنایی با آهاری، تصمیم میگیرد این فیلم را تهیه کند اما طبق قوانین جشنواره فجر، او نمیتواند به عنوان اولین پروژهاش، میزبان یک کارگردان فیلم اولی باشد. پس محمد درمنش به عنوان تهیهکننده معرفی میشود اما وظیفه اصلی برعهده پسرش بوده است.
بنابراین با فیلم قدرتمندی مواجه هستیم که هم در اتمسفر جذاب تریلرهای سیاه بلامهاوس نفس میکشد و هم عوامل پشت صحنه کاربلدی را گرد یکدیگر جمع کرده است. فضای فیلمهای مستقل که همیشه در فیلمهای بلامهاوس هم قابل احساس بوده فیلم را فرا میگیرد.
ترس زیرپوستی آهسته آهسته تزریق میشود
کوروش آهاری عجلهای برای روایت داستانش ندارد. بنابراین با پیریزی ارزشمند شخصیتها، تماشاگر را برای واردشدن به دنیای ترسناکش آماده میکند. در ابتدا با جمعی خانوادگی از ایرانیانی مواجه هستیم که در ایالات متحده زندگی میکنند. شهاب حسینی پس از چهار سال به جشنواره فجر بازگشته و در کنار گلبرگ خاوری نقش زوجی را بازی میکنند که پس از پایان مهمانی خانوادگی، تصمیم میگیرند راهی خانه شوند. اما مرد خانه آنقدر مست است که توانایی رانندگی را ندارد. بنابراین ندا از همسرش میخواهد در مسیرشان به سمت خانه، در یک هتل توقف کنند تا روز بعد و با خیال راحت راهی خانه شوند.
اما هتلی که آنها در آن اقامت دارند، شرایط ویژهای دارد. فیلم تا لحظه رسیدن زوج اصلی داستان به هتل خیلی درگیر هویت ترسناکش نمیشود. اما از لحظهای که هتل وارد داستان میشود، بوی رازهای آلوده به مشام میرسد. آهاری موفق شده در تزریق آهسته آهسته ترس فیلمش به تماشاگر موفقیت بزرگی را کسب کند. فیلم سرشار از نکتههای ریز و درشت ترسناک است که به عنوان یک فیلم مستقل، جزییات قابل قبولی دارد. فیلمنامه هم شخصیتهایش را مدیریت میکند تا خارج از فضای اصلی فیلم، دچار اشتباه نشوند.
جیغهای ممتد و وحشتناک
آن شب موفق میشود تماشاگرش را به شکل بیمارگونهای به فیلم وابسته کند. بنابراین ترسهای مشتکردهاش را یکی پس از دیگری و با فواصل کوتاهتر به صورت مخاطب میکوبد. کوروش آهاری ثابت میکند در کنار عواملی که توانایی ساخت یک فیلم ارزشمند را داشتهاند، درسهای بسیاری آموخته است. موسیقی فیلم با وسواس خاصی انتخاب شده که وهم آن را بیشتر میکند. صحنههای وحشتآور فیلم هم کیفیت قابل قبولی دارد. بنابراین با عنوانی مواجه هستیم که نه تنها خودش را بیش از حد جدی نمیگیرد بلکه به واسطه شناخت درستی که از ژانر فیلمهای مورمورکننده دارد، در ترساندن مخاطبش پیروز است.
فیلمنامه عجلهای برای روایت داستانش ندارد. بنابراین با سرعتی معمولی پیش میآید اما هرچه به انتهای فیلم نزدیکتر میشود، جنون بیشتری پیدا میکند. مسئلهای که فیلم کوروش آهاری را ارزشمند میکند، آن است که او موفق شده همه جزییات فرمول موفقیت یک فیلم ترسناک قرن بیست و یکمی را درک کند و اعداد فیلمش را به درستی درون آنها قرار دهد. پس آن شب بدون شکست پیشروی میکند. اگرچه فیلم ناامیدیهایی هم دارد که بیشتر از هر علتی به بودجه محدودش بازمیگردد. اتفاقی که برای فیلمهایی مانند ساخته آهاری، یک حادثه طبیعی است.
چرا آن شب بهترین فیلم ترسناک تاریخ سینمای ایران است؟
صحنهپردازیهای فیلم سطحی بالاتر از سینمای ایران دارد. موسیقی فیلم، با دقتی باورنکردنی انتخاب شده و بازیگران واقعا میدانند قرار است چگونه ترس تماشاگرشان را بیشتر کنند. اما هیچکدام از جذابیتهای بینظیر آن شب که تاکنون در هیچ فیلم ایرانیای دیده نشده، دلیل اصلی موفقیت آن نیست. آن شب فوقالعاده است چون جریان فعلی فیلمهای ترسناک سینمای جهان را فهمیده و آن را به دنیای مخاطب ایرانی وارد کرده است. در طول تماشای فیلم، بسیاری از تماشاگران سالنی که من در آن حاضر بودم با صندلیهایشان خداحافظی کردند. این به معنای آن است که فیلم مسیر دشواری برای موفقیت در بازار ایران دارد. تماشاگر ایرانی به تماشای فیلمهای ترسناک آن هم در این سطح دیوانهکننده عادت ندارد.
اما واقعیت این است که آن شب سطح فوقالعاده بالاتری از سینمای ایران دارد. جزییات ساخته آهاری آنقدر زیاد است که میتواند به تنهایی کلاس درس بسیاری از فیلمسازان ایرانی باشد. این فیلم نه تنها یکی از مدرنترین عناوین سینمای ایران است بلکه بهترین فیلم ترسناک تاریخ سینمای ایران لقب میگیرد. چون برای به جنونرساندن تماشاگرش برنامه ویژهای دارد که بسیاری از فیلمهای ترسناک هالیوودی هم از ارائه آن عاجز هستند. فیلمی مستقل و ارزشمند که اگر بودجه بیشتری داشت، توانایی رقابت با تریلرهای شناختهشدهی سینمای غرب را در سکانسهایش پیدا میکرد. با این حال آن شب ایده بینظیری دارد که تا امروز در سینمای ایران ندیدهایم. یاریگرفتن فیلم از سینماگران خارجی بخش عمدهای از موفقیت آن بوده است. اتفاقی که باید امیدوار باشیم تکرار شود.
پیشنهاد مدرن فیلم : دانلود فیلم دوزیست برزو نیک نژاد با کیفیت عالی
رسانه مدرن فیلم امید دارد که از دانلود فیلم آن شب و تماشای این فیلم در کنار خانواده لذت ببرید .
پیشنهاد مدرن فیلم : دانلود فیلم درخونگاه سیاوش اسعدی با لینک مستقیم