دانلود فیلم بهرام به روایت هفت پیکر با لینک مستقیم + کیفیت عالی
دانلود فیلم ایرانی بهرام به روایت هفت پیکر کامل از وبسایت مدرن فیلم
فیلم بهرام به روایت هفت پیکر نسخه کامل + دانلود قانونی در سایت اضافه شد
نام فیلم : بهرام به روایت هفت پیکر
زبان : فارسی
سال انتشار : 1402
محصول کشور : ایران
کارگردان : حامد شیخی
بازیگران : محمود مقامی، حامد شیخی، امیرحسین انصاری، مهدی هنرسازان، رویا شیخی، ساغر بهنام، لاله ذوالفقاری، بیتا زین الدینی، ساناز خدایی، مریم بابایی، سپیده سعیدی نیا، النا زنگنه، فرگل روشن ضمیر، نوید نوبخت، ماهان مقامی، علی پیلهور، محمدرضا محمدپور، علی کاظمپور، متین صفار، کیوان آزاد، محمد جبراییلی و امیر فهادان،
قصه، حکایت بهرام شاه ایران است. سرآغاز این حکایت، قصه سنمار معمار است. این قصه حکایت عاشقانه بهرام بر دختران هفت گنبد و هفت حکایت آن هفت پیکر برای بهرام است.
سایر اطلاعات فیلم :
- تهیه کننده : فاطمه عبدالرحیمی
- نویسنده : حامد شیخی
- زمان فیلم : 1 ساعت
معرفی فیلم بهرام به روایت هفت پیکر
بهرام به روایت هفت پیکر فیلمی تئاتر، تاریخی و درام به کارگردانی و نویسندگی حامد شیخی و تهیهکنندگی فاطمه عبدالرحیمی است که در سال 1401 ساخته و در سال 1402 منتشر گردید؛ بهرام به روایت هفت پیکر، قصه پادشاهی بهرام گور و وصلت او با هفت دختر از هفت سرزمین و پایان بهرام را به تصویر میکشد؛ درام تاریخی، یکی از گونههای آشنا و پراهمیت تئاتر است؛ بازگشت به تاریخ برای خلق درامی نو اساسا تلاشی بوده برای اینکه تراژدیها در قالبی والا و قابلباور در مضامینی تازه بازسازی شوند؛ شخصیتهای بزرگ تاریخی و داستان آنها دستمایه خوبی بوده است تا گذشته علاوه بر بازسازی، بازنگری شود؛ در ایران نیز تاریخگرایی و تلاش برای خلق درام تاریخی امری است که از همان ابتدای تجربههای درامنویسی ایرانی متداول بود و این شکل از درامپردازی خاصه در دوران پهلوی اول و دوم پررونقتر شد چرا که اساسا ایرانگرایی و بازآفرینی یک شکوه ذهنی تاریخی برای حکومت اهمیتی فرهنگی و ایدئولوژیک داشت؛ از حدود میانه دوران پهلوی دوم حتی اینگونه تئاتر به مراکز نمایش عامهپسند همچون لالهزار نفوذ کرد و به یکی از الگوهای محبوب و پرطرفدار سرگرمی تبدیل شد؛ آنجا بیش از پرداخت تاریخی و توجه به چالشهای آن که شامل زبان، میزانسن و خلق عظمت روی صحنه بود، با ترکیب شیوههای تئاتر عامیانه و کمدیهای سنتی با درام تاریخی روبهرو بودیم؛ این ترکیب، تاریخگرایی را وارد مرحله تازهای کرد که بهنوعی ریشهها و اهداف اولیه خود را نفی میکرد؛ چرا که پادشاهان را در مقابل مضحکه سیاه و ملیجک قرار میداد و اساسا درام تاریخی را به ساتیرهای موقعیتمحور آشوبناک نزدیک میساخت؛ اینگونه کمدیهای سبک، وارد بدنه درامهای تاریخی شدند و با توجه به اهداف فرهنگی و نگرشهای اولیه پس از انقلاب اسلامی نیز این رویه بهنوعی ادامه پیدا کرد و حتی وارد رسانههای رسمی شد؛ درام تاریخی در این دگردیسی به جای ایرانگرایی و تاریخمحوری و بازآفرینی باشکوه آن یا حتی فراخواندن تاریخ برای توضیح امروز، در پی نفی شکوه و مضحک ساختن تلاشهای جدی پیشین بود؛ نمایش بهرام به روایت هفتپیکر نوشته و کارگردانی حامد شیخی در ادامه همین روند آشنای درام تاریخی مضحک یا بهعبارتدیگر کمدی-درام تاریخی عامهپسند قرار میگیرد؛ با این تفاوت که نمایش بهرام به روایت هفتپیکر نمایشی دوپاره است که گویی سیر تاریخ تراژیک افول درام تاریخی ایرانگرا را به شکلی ناخواسته اما نمادین نمایندگی میکند.