دانلود فیلم عند از مطالبه با لینک مستقیم + کیفیت عالی
دانلود فیلم ایرانی عند از مطالبه کامل از وبسایت مدرن فیلم
فیلم عند از مطالبه نسخه کامل + دانلود قانونی در سایت اضافه شد
نام فیلم : عند از مطالبه
زبان : فارسی
سال انتشار : 1403
محصول کشور : ایران
کارگردان : سامان خلیلیان
بازیگران : پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، جواد پولادی، آتیه جاوید، حسامخلیل نژاد، محمد زوار بیریا، مرتضی شاه کرم، الهه شهپرست، احمد صمیمی، سلمان فرخنده، سیدعلی موسویان و…،
نمایش عند از مطالبه، داستان جماعتی را روایت میکند که به نحوی در صف و چشم انتظاری رسیدن خبری میباشند. این خبر میتواند زندگی آنان را دستخوش تغییرات عمدهای نماید. دستیابی و چشم به راهی این اتفاق همگی را برای قرار گرفتن سریعتر به مقصودشان در یک رقابت محترمانه و سبقت از یکدیگر قرار داده است…
سایر اطلاعات فیلم :
- تهیه کننده : نوید محمدزاده
- نویسنده : مرتضی شاهکرم
- زمان فیلم : 1 ساعت و 15 دقیقه
معرفی فیلم عند از مطالبه
عند از مطالبه فیلمی تئاتر، درام، اجتماعی و خانوادگی به کارگردانی سامان خلیلیان، تهیهکنندگی نوید محمدزاده و نویسندگی مرتضی شاهکرم است که در سال 1397 ساخته و در سال 1403 منتشر گردید؛ در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «داستان جماعتی را روایت میکند که به نحوی در صف و چشم انتظاری رسیدن خبری میباشند؛ این خبر میتواند زندگی آنان را دستخوش تغییرات عمدهای نماید؛ دستیابی و چشم به راهی این اتفاق همگی را برای قرار گرفتن سریعتر به مقصودشان در یک رقابت محترمانه و سبقت از یکدیگر قرار داده است…»؛ مهمترین موفقیت سامان خلیلیان در اجرای عند از مطالبه پرداختن به مفهوم منفعتطلبی و انتقال آن به شکلی درست و منطقی است، آنهم به دور از هرگونه شعار دادن و درشتنمایی برای مخاطبی که خود بهشدت درگیر منفعتطلبی است؛ در واقع نقد منفعتطلبی یکی از درونیترین مفاهیمی بود که در سرتاسر متن باشخصیتها همراه بود و این خصلت بدون آنکه خودشان متوجه باشند آنها را از همه خصائل انسانیشان مدام دور میکرد؛ به عبارتی پرداختن به مفهومی همچون منفعتطلبی علاوه بر اینکه موضوعی بروز است بهطوریکه بهشدت انسان امروز جامعه ما را با خود درگیر کرده، در عند از مطالبه در قالبی کاملا نمایشی به شکلی جدی و البته نقادانه در تیپهای مختلف اجتماعی نمود پیدا کرد، بیآنکه خود در پی منفعتی باشد؛ خلیلیان بهراحتی میتوانست این متن را با نگاهی منفعتطلبانه اجرا کند؛ او میتوانست با پررنگ کردن یکسری از نقدهای سطحی مثلا نسبت به کمبود امکانات در استانهای مرزی و طرح یکسری شوخیها و متلکهای بهظاهر تند (همچون بعضی از نمایشها که این روزها روی صحنه هستند و با استفاده از چنین حربههایی خود را بهعنوان یک منتقد و مصلح اجتماعی و همهچیزدان میخواهند به جامعه قالب کنند) با کمی پروپاگاندای رسانهای کلی تماشاگر برای کارش بیاورد اما او این سود و منفعت مقطعی را به اهمیت آنچه تئاترش در این اجرا عرضه کرده ترجیح داده است.