×
پیشنهاد ویژه مدرن فیلم
وب سایت مدرن فیلم مرجع دانلود رایگان فیلم و سریال های جدید ایرانی ۱۴۰۳ و خارجی دوبله و زیرنویس فارسی چسبیده ۲۰۲۴ با لینک مستقیم و ترافیک نیم بها

سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر + کلیه حواشی جشنواره

سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر

سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر همچون سال های گذشته از تاریخ 12 بهمن شروع و تا 22 بهمن ماه ادامه دارد و هر ساله این جشنواره حواشی های زیادی دارد همچون آماده نشدن برخی از فیلم ها تا سوالات سانسوری خبرنگاران و همچنین نشست های جنجالی عوامل فیلم های سینمایی و … جشنواره فیلم فجر امسال هم با حواشی و اتفاقاتی روبرو بوده تا آماده نشدن فیلم خورشید مجید مجیدی و سوژه شدن ساعد سهیلی توسط خبرنگاران و تعرف و تمجید مسعود فراستی از فیلم روز صفر سعید ملکان و مشکی پوش بودن عوامل فیلم سه کام حبس و اعتراضات اهالی رسانه به آماده نبودن میزبانی مناسب جشنواره تا جایی که حتی فرش قرمزی امسال پهن نشده و کلیه عواملی دیگر که می توانید با مدرن فیلم همراه باشید .

 

سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر تا این لحظه همچون سنوات گذشته با حضور چهره‌های متفاوت از نسل‌های مختلف کارگردانی با حاشیه‌ها و جذابیت‌های خود، نظر همه علاقمندان سینما را به خود جلب کرده است.

تلفیق کارگردانان نسل جوان و پیشکسوت و رقابت میان آن‌ها همیشه می‌تواند نوید بخش آینده‌ای روشن برای سینمای کشور باشد چراکه سینما هم همچون دیگر هنر‌ها نیاز به نیرو‌های تازه نفس برای رشد و تعالی خود دارد و نمی‌توان بدون توجه به استعداد‌های تازه کار راه را ادامه داد.

امسال، اما با تغییرات ویژه‌ای که با تلاش مسئولان جشنواره در شمایل ظاهری پردیس ملت یا همان کاخ رسانه‌ها ایجاد شده جشنواره فیلم فجر رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته و اهالی رسانه همچون گذشته پس از تماشای فیلم‌ها برای نقد و بررسی فیلم‌ها در سالن نشست خبری پردیس ملت حاضر شده و به گفتگو با عوامل فیلم‌ها می‌پردازند.

از دیگر مشکلات عمده روز نخست بدون شک باید به مشکلات به وجود آمده در بخش پذیرایی از اهالی رسانه و منتقدین اشاره کرد، به نوعی که با وجود در نظر گرفتن کارت ویژه همچنان برخی از خبرنگاران و اهالی رسانه قادر به تهیه اغذیه از غرفه های در نظر گرفته شده نیستند.

سالن مخصوص اسکان خبرنگاران نیز نسبت به سال گذشته با محدودیت بیشتری روبرو بود، علاوه بر نبود اینترنت در روز نخست، تعداد سیستم های کامپیوتری به هیچ عنوان برآورده کننده بخش کوچکی از نیاز خبرنگاران نیز نبود.

البته در این میان سالن نشست خبری فیلم های سینمایی این دوره از جشنواره فیلم فجر نسبت به گذشته تغییرات بسیار ویژه ای داشته و به نوعی مهمترین و شاید تنها نقطه قوت این دوره از برگزاری جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت طی روز نخست است.

 

نشست خبری فیلم سینمایی عامه پسند : 

آنتونیا شرکا منتقد این نشست در ابتدای برنامه درباره فیلم عامه پسند گفت: به شخصه در انتظار سومین ساخته سهیل بیرقی بودم، اما این فیلم نسبت به آثار قبلی متفاوت بود و وضعیت نرمال تری را تجربه می کردیم، مبارزه ای در این فیلم مشاهده نمی کنیم، در این فیلم به غیر از شخصیت اصلی مرد با بازی هوتن شکیبا مردهای زیادی را می بینیم اما چهره هیچکدام را نمی بینیم.

وی در همین راستا ادامه داد: ما چهره هیچکدام از مردها را نمی بینیم و به نوعی انگار در جایگاه آن مردها ایستاده ایم و واکنش شخصیت فهیمه را با خودمان می بینیم.

هوتن شکیبا بازیگر این فیلم گفت: همه چیز این فیلم آنقدر سرجایش بود که هیچ دغدغه ای به جز ایفای نقش نداشتم، امیدوارم بار دیگر بتوانم با سهیل بیرقی کار کنم.

بیرقی در ادامه گفت: عوامل این فیلم به من لطف بی نهایتی داشتند، عوامل این فیلم یاران من بودند، اگر اتفاقی در فیلم افتاده لطف تمامی عوامل بوده است. در فیلمنامه نویسی خواستم به مرزهای ناشناخته بروم، من اول کاراکتر را می نویسم و از کاراکتر به مسیر داستان می رسم، به همین دلیل روایتی غیر خطی را برای فیلم انتخاب کردم.

 

نشست خبری فیلم سینمایی سه کام حبس : 

سامان سالور کارگردان اثر، محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن پور و متین ستوده بازیگران و سایر عوامل این فیلم سینمایی در نشست خبری فیلم سینمایی «سه کام حبس» حضور داشتند. این نشست خبری با دقیقه ای سکوت در احترام جانباختگان سانحه هواپیمایی اکراین آغاز شد.

سامان سالور پیرامون ازیاد تولید آثار پیرامون اعتیاد گفت: طرح کلی و ایده این فیلمنامه نزدیک به سه سال طول کشید، این فیلم شاید قبل از خیلی از فیلم‌ها برای ساخت به فکر ما رسید، ما خواستیم جنبه دیگری مشکلات اعتیاد در خانواده را به نمایش بگذاریم.

وی در همین راستا ادامه داد: به عنوان مثال نقشی که محسن تنابنده در این فیلم بازی کرده نسبت به آثاری مثل لامپ صد کاملا متفاوت است، این فیلم بافت تازه ای از تاثیر اعتیاد بر خانواده را نشان می دهد. حتی اگر یک نفر با دیدن این فیلم به فکر ترک اعتیاد یا نرفتن به سمت بیفتد ما کارمان را انجام داده ایم.

سالور ادامه داد: به نظر من سوژه فیلم سه کام حبس اصلا تکراری نبود، وی فردی است که تلاش می کند تا زندگی بهتری داشته باشد. لزوما فکر نمی کنم که استفاده از قصه و بازیگر و رفتن به سوی قصه منافاتی با نوگرایی ندارد، هر بیننده می تواند برداشتی شخصی از اثر داشته باشد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «سه کام حبس» که موضوعی ملتهب و متفاوت از زندگی‌ های پیچیده امروز را روایت می کند. پریناز ایزدیار، محسن تنابنده، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده، محمود نظرعلیان، یداله شادمانی، محمد اشکان فر، علیرضا مهران بازیگرانی هستند که در سه کام حبس به ایفای نقش پرداخته اند.

 

نشست خبری فیلم سینمایی شنای پروانه : 

فیلم سینمایی «شنای پروانه» نخستین فیلم سینمایی «محمد کارت» آغازگر دومین روز از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر و در سانس اول اکران می شود.

‌فیلم‌های مستند سینمایی و کوتاه داستانی، چون «خون‌مردگی»، «بختک»، «معلق» «آوانتاژ»، «بچه‌خور» از جمله آثاری هستند که کارت در کارنامه کاری خود می بیند.

جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و با معرفی آبان عسکری به ایفای نقش می‌پردازند.

از جمله نکات جالب توجه این فیلم می‌توان به همکاری محمد کارت با کارگردانان فیلم سینمایی «جان‌دار» اشاره کرد، فیلمنامه «شنای پروانه» با مضمونی اجتماعی توسط محمد کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری نوشته شده است، در خلاصه داستان آن آمده است: «در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند».

اکران این فیلم به عنوان نخستین فیلم روز دوم جشنواره با استقبال خوب اهالی رسانه و منتقدین روبرو شد و می‌توان گفت نسبت به آثار اکران شده در روز نخست جمعیت بیشتری را به سالن نمایش کشاند. اما بار دیگر عدم اعتنای هنرمندان به اهالی رسانه و خروج سریع هنرمندان بعد از نشست خبری فیلم برای اکثریت خبرنگاران ناراحت کننده بود.

همچنین کیفیت فیلم سینمایی «شنای پروانه» باعث شد تا در اکثریت سالن‌های اکران کننده این فیلم در پردیس ملت برای نخستین تماشاگران بعد از پایان فیلم به تشویق اثر بپردازند.

نشست خبری شنای پروانه نیز از جمله نشست های پرتعداد دو روز نخست سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بود که از نکات جالب توجه آن می توان به تاخیر جواد عزتی برای حضور در پردیس سینمایی ملت به علت کسالت خبر داد.

پردیس سینمایی ملت در دومین روز خود با نظم بیشتری به کار خود ادامه می دهد، وضعیت اینترنت نسبت به روز نخست هیچ تغییری پیدا نکرده و همچنان منطقه اسکان خبرنگاران با مشکل محدودیت سیستم کامپیوتری و اینرنت مواجه بود، همچنان تعداد صندلی های سالن نشست و حضور پرتعداد و بیش از ظرفیت خبرنگاران و عکاسان از جمله نکات منفی این روز بود.

بهرنگ دزفولی زاده کارگردان اثر، هانیه توسلی، علیرضا جلالی تبار، مجتبی شکری بازیگران اثر، مرتضی شایسته تهیه کننده و محمدرضا رهگذر نویسنده اثر در نشست خبری فیلم «بی صدا حلزون» حضور یافته و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

سحر عصرآزاد منتقد این نشست در ابتدای برنامه گفت: برای من جالب است که یک فیلمساز اول بعد از آثار کوتاه خود در جریان فعلی سینما چه مضمونی را دنبال می کند، اینکه این فیلم درباره جمعیت ناشنوایان اتفاقی بسیار جالب بود.

وی در همین راستا ادامه داد: فیلم بی صدا حلزون در زیرلایه خود به مشکلات قشر ناشنوا در جامعه می پردازد، اینکه کارگردان این فیلم به تنوع سینما پرداخته و صرفا به دنبال سینمای اجتماعی صرف نرفته جای تحسین دارد. البته ما باید به امثال بهرنگ دزفولی زاده امکان تجربه بدهم.

بهرنگ دزفولی زاده درباره ریتم اثر گفت: به نظر من ریتم این فیلم کند نیست بلکه در جهت رساندن محتوا و آشنایی بیشتر و بهتر با زندگی ناشنوایان به این گونه شکل گرفت. من از اول قصد داشتم برای بهتر دیده شدن فیلم از هیچ تلاشی فروگذار نباشم.

سیدرضا صائمی منتقد این نشست درباره فیلم شنای پروانه گفت: در مورد یک فیلم نمی توانم در لحظه حرف بزنم زیرا همچنان التهاب فیلم در من مانده است، این فیلم اتفاق ملتهب اجتماعی را دنبال می کند که نگاه مستقل فیلمساز در ان وجود دارد. شخصیت های فیلم بسیار باورپذیر هستند و این به دلیل تجربه زیست شخصیت کارگردان در چنین مناطقی بوده است.

محمد کارت درباره ایده فیلمنامه شنای پروانه گفت: قبل از هر چیزی از رسول صدرعاملی تشکر کنم که نفس به نفس پشت کار ایستاد، پروسه ساخت این فیلم پروسه پیچیده ای بود، ما از یکسال پیش هشت ماه کامل روی فیلمنامه کار کردیم.

وی ادامه داد: شاید سوال باشد که چگونه سه نفر می توانند یک فیلمنامه بنویسند اما این اتفاق با مشورت بین هر سه فیلمنامه نویس و کلنجار با فیلمنامه پیش رفت، این فیلم درباره جنوب شهر نیست، بلکه درباره قشری است که در همین جامعه زندگی می کند.

ناهید مسلمی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: امسال بازی در فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت را پشت سر گذاشتم که امروز در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شود.

وی درباره حضورش در فیلم «شنای پروانه» اضافه کرد: از همان ابتدا از سوی کارگردان برای حضور در این فیلم با من صحبت شده بود، منتها من درگیر اجرای تئاتر بودم و از همان ابتدا نتوانستم که به گروه اضافه شوم، فیلمبرداری آغاز شد و من بعد از اینکه تئاترم به تعویق افتاد، خوشبختانه جلوی دوربین رفتم و هم‌اکنون بازی من در آن به اتمام رسیده است.

بازیگر «سریال شهرزاد» در همین راستا ادامه داد: بیش از یک هفته سر فیلمبرداری شنای پروانه حاضر بوده‌ام، تمامی لوکیشن‌های فیلم در شهر تهران است و به نظرم فیلمی قابل دفاع در جشنواره امسال خواهد بود.

وی با اشاره به فیلمنامه فیلم سینمایی «شنای پروانه» تاکید کرد: اولین بار که فیلمنامه شنای پروانه را خواندم شگفت زده شدم، به نظرم این فیلمنامه بسیار منحصر به فرد، به روز و جذاب است، از لحاظ کارگردانی هم در همین مدت کوتاه از حضور در کنار محمد کارت لذت بردم.

بازیگر سریال «زوج و فرد» درباره سایر فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری اضافه کرد: علاوه بر شنای پروانه در فیلم سینمایی «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی به ایفای نقش پرداختم که این فیلم برای اکران عمومی در سینماهای کشور آماده شده است. سگ بند در فضایی کاملاً کمدی ساخته شده و از جنس کمدی درست و سالم است.

 

نشست خبری فیلم سینمایی آبادان یازده 60 : 

شست خبری فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی «مهرداد خوشبخت» در محل نشست‌های جشنواره فیلم فجر با اجرای فرزاد حسنی برگزار شد.

مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم، حسین کلامی تهیه کننده، بهزاد عبدی آهنگساز، علیرضا کمالی، حمیدرضا محمدی، ویدا جوان و شبنم گودرزی بازیگران فیلم و سایر عوامل در نشست خبری فیلم «آبادان یازده ۶۰» حضور یافته و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

مهرداد خوشبخت درباره فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» گفت: این فیلم نسخه نهایی ما نیست، این نسخه را کمی با تغییرات آماده اکران می کنیم، ما این فیلم را براساس مجموعه اطلاعاتی که براساس واقعیت بود ساختیم.

وی درباره نحوه انتخاب بازیگران فیلم اظهار کرد: ما می خواستیم تا جای ممکن به واقعیت نزدیک شویم، می خواستیم تا جایی که می شود گریم دیده نشود، ما به همین دلیل از بازیگران بسیار قوی بهره گرفتیم که در کنار هم گروه بسیار خوبی را تشکیل دادند.

علیرضا کمالی درباره حضورش در فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» گفت: من این فیلم را بازی کردم، توضیح اضافه ای ندارم، جهت عرض ادب اینجا حاضر شدم، توضیح اضافه به یک زیر متن احتیاج دارد که من فعلا به آن دسترسی ندارم، باید کمی از فیلم فاصله بگیرم تا بتوانم به خوبی درباره آن صحبت کنم.

حمیدرضا محمدی درباره بازی در فیلم «آبادان یازده ۶۰» گفت: امیدوارم عضو خوبی برای این فیلم بوده باشم، از بازی در این فیلم همچنان ذوق زده ام.

ویدا جوان درباره بازی در این فیلم اظهار کرد: داستان رادیو آبادان برای من به شدت جذاب بود، از طرفی تحول این شخصیت در طول فیلم مرا برای ایفای این نقش تهیج کرد.

 

نشست خبری فیلم سینمایی ابر بارانش گرفته : 

شست خبری فیلم سینمایی «ابر بارانش گرفته» به کارگردانی «مجید برزگر» در محل نشست‌های جشنواره فیلم فجر با اجرای فرزاد حسنی برگزار شد.

مجید برزگر تهیه کننده و کارگردان فیلم، مسعود امینی تیرانی مدیر فیلمبرداری، آرمان خوانساریان نویسنده اثر، مزدک میرعابدینی و علی ثانی فر بازیگران اثر به همراه سایر عوامل در نشست خبری فیلم «ابر بارانش گرفته» حاضر شده و در به سوالات اهالی رسانه پاسخ دادند.

مجید برزگر نسبت آثار خود با چرخه اکران گفت: من از منظری دیگر می توانم به این نگاه کنم، سینمای ایران طی سالهای گذشته کم تماشاگر شده است، وقتی فیلمی سی میلیارد هم فروخته تنها دو میلیون نفر به سینما رفته اند پس میتوان گفت مخاطب سینما کم شده است.

وی در همین راستا ادامه داد: مخاطب من جریان خاموش تماشاگران است، گروهی که سالانه شاید در انتظار اکران فیلم هایی خارج از آثار مرسوم است. فیلم من به نوعی در بخش هایی ادای دین به آندری تارکوفسکی است، من علایقی دارم که بی آنکه بخواهم آنها را به کپی تقلیل دهم از نوعی از سینما تاثیرپذیر هستم.

برزگر درباره تحول شخصیت زن فیلم اذعان کرد: گاهی اتفاقاتی عجیب در زندگی ما می افتد، در لحظه ای از فیلم سارا در مواجهه با مرد تصمیم به عقلانیت می گیرد.

ثانی فر درباره بازی در این فیلم اذعان کرد: همکاری با مجید برزگر همیشه آرزوی من بوده است، آنچه در زیرمتن وجود داشت همواره بین زن و شوهر فیلم در جریان بود، من تلاش کردم که این زیر متن بدون هیچ ادا و اطواری در زیر متن جاری شود.

 

نشست خبری فیلم سینمایی روز صفر : 

سومین روز از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت با اکران فیلم سینمایی «روز صفر» ساخته سعید ملکان آغاز شد، بنا بر پیش بینی‌های انجام شده استقبال از این فیلم باعث ایجاد صف‌های طولانی اهالی رسانه برای تماشای اثر بود.

فیلم روز صفر ساعد سهیلی و امیر جدیدی

با اتمام اکران فیلم سینمایی «روز صفر» این دومین اثری بود که مخاطبان پس از پایان آن ایستاده به تشویق آن پرداختند و در هنگام حضور هنرمندان به سالن نشست نیز بار دیگر عوامل فیلم سینمایی روز صفر مورد تشویق قرار گرفتند.

از نکات جالب نشست خبری فیلم سینمایی روز صفر می‌توان به صحبت کردن در قالب شخصیت عبدالمالک ریگی توسط ساعد سهیلی اشاره کرد، از سویی مهدی قربانی بازیگر نوجوان این فیلم نیز با عینک دودی روی سن حاضر شد که خود سوژه ای برای عکاسان بود.

اما مهمترین حاشیه نشست فیلم سینمایی روز صفر بدون شک در حضور یکباره مسعود فراستی در سالن نشست و حضورش روی سن بود، وی پس از تشویق عوامل سازنده فیلم، این اثر را نخستین اکشن ضد امنیتی در تاریخ سینمای ایران دانست و آن بهترین فیلم سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد.

فیلم سینمایی «ابر بارانش گرفته» ساخته مجید برزگر دومین فیلم جشنواره فیلم فجر در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر است، که هم اکنون در حال اکران بوده و تا دقایقی دیگر نشست خبری آن برگزار خواهد شد، باید دید سومین روز جشنواره از اینجا به بعد به چه صورت پیش خواهد رفت.

نشست خبری فیلم سینمایی «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان با اجرای فرزاد حسنی در محل نشست‌های پردیس ملت موسوم به کاخ رسانه برگزار شد.

سعید ملکان نویسنده، کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی روز صفر، امیر جدیدی، ساعد سهیلی، مهدی قربانی بازیگران فیلم، میثم مولایی تدوینگر فیلم و سایر عوامل فیلم سینمایی «روز صفر» در نشست خبری این فیلم حاضر شده با اهالی رسانه به گفت‌وگو پرداختند. نشست خبری این فیلم با تشویق اهالی رسانه و منتقدین در هنگام ورود عوامل این فیلم همراه بود.

سعید ملکان درباره دلیل پرداخت به موضوع دستگیری عبدالمالک ریگی برای نخستین فیلم خود گفت: در میان تمامی سوژه هایی که دوست داشتم کار کنم این موضوع از همه برایم جذاب تر بود، این فیلم کاملاً براساس واقعیت بوده و هیچ چیز آن براساس تخیل نیست.

ساعد سهیلی درباره حضورش در فیلم گفت: خوشحالم که بعد از دو سال باز هم به سینما بر می گردم، وقتی سعید ملکان برای این فیلم پیبشنهاد نقش را داد برایم بسیار کنجکاو برانگیز بود، اینکه فرد دستفروش به این مرحله می رسد برای من عجیب بود و به همین دلیل همه کار برای نقش انجام دادم.

امیر جدیدی درباره حضورش در فیلم اضافه کرد: هر بازیگری آرزویش ایفای چنین نقش است، این نقش به توانایی فیزیکی نیازمند بود و من هم خودم را در نقش محک زدم.

ملکان درباره سرمایه گذار فیلم اضافه کرد: قرار بود در ابتدا به امر فارابی سرمایه ای برای فیلم بگذارد، اما نزدیک به ساخت اثر پا پس کشید و ما سرمایه های شخصی فیلم را ساختیم. در ابتدا قرار نبود از موسیقی انتخابی استفاده کنیم اما به دلیل کمبود وقت فعلا با برخی موسیقی های انتخابی فیلم را به جشنواره رساندیم و برای اکران کل موسیقی ساخته شده خواهد بود. تاکنون نزدیک به هشت میلیارد تومان برای فیلم هزینه شده اما همچنان مراحل پس از تولید باقی مانده است.

پوریا ذوالفقاری منتقد نشست خبری روز صفر گفت: وقتی در طول سال با پروژه ها برخورد می کنیم اکثرا داستانها لو نمی رود، در این فضا رفتن سراغ داستانی که از پیش تعیین شده خود به خود ریسک است، این فیلم قالب فکر شده ای دارد، نقطه قوت فیلم از نظر من فراتر بردن داستان از یک عملیات به داستانی شخصی است. این کشمکش بین دو کاراکتر اصلی به فیلم کمک شایانی می کند.

ملکان درباره احتمال اغراق شدن شخصیت امیر جدیدی در فیلم اذعان کرد: ما میخواستیم نگاهی تازه به شخصیت ها داشته باشیم، شاید اینقدر در این زمینه ها فیلم نساختیم یک شخصیت واقعی اغراق آمیز به نظر برسد، به نظر من هر دو بازیگر نقش یک کار درجه یک بازی کردند. شاید در فیلم های هالیوودی شخصیت های بسیار اغراق شده حضور داشته باشد اما کسی چیزی نگوید اما در یک فیلم ایرانی بگویند اغراق شده و به نظر من دلیلش بیشتر ندیدن چنین شخصیتهایی در سینمای ایران است.

 

سعید ملکان کارگردان فیلم سینمایی «روز صفر»  پیرامون انتخاب سوژه این فیلم سینمایی گفت: انتخاب این سوژه برای من چند دلیل مهم داشت، اولین و مهمترین دلیل من برای ساخت فیلم سینمایی «روز صفر» این بود که قدر امنیت کشور خود را بدانیم.

وی در همین راستا ادامه داد: من نیاز دیدم که این فیلم ساخته شود تا قدر آرامشی که در آن زندگی می‌کنیم را بدانیم، ما باید بدانیم برای اینکه به راحتی در خیابان قدم بزنیم و زندگی کنیم، آن هم در جغرافیایی که زندگی می‌کنیم افراد زیادی شبانه روز برای حفظ همین امنیت و آرامش تلاش می‌کنند.

کارگردان فیلم «روز صفر» با اشاره به تلاش شبانه روزی مامورین امنیتی کشور اذعان کرد: این افراد کارهای فراوانی را برای کشور انجام می دهند، کارهایی که شاید ما اصلاً از هیچکدام از آنها اطلاع نداشته باشیم.

وی دومین دلیل ساخت فیلم «روز صفر» را اینگونه تشریح کرد: دلیل دوم من برای ساخت این فیلم آن بود که بگویم که هرکسی که عاشق این سرزمین است و کاری برای آن می‌کند نباید از مردم متوقع باشد، ما اگر کاری را برای کشور انجام می دهیم آن را با اعتقاد خود انجام داده ایم و نباید از هیچکس توقعی نسبت به آن داشته باشیم.

 

نشست خبری فیلم سینمایی آن شب : 

فیلم سینمایی «آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری نخستین فیلم از روز چهارم سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر خواهد بود که در بخش نگاه نو میزبان اهالی رسانه و منتقدان خواهد بود.

فیلم «آن شب» داستان یک زوج ایرانی ساکن امریکا است که در هتلی محبوس شده در حالی که وادار می‌شوند تا با رازهایی که از هم پنهان کرده‌اند روبه‌رو شوند.

شهاب حسینی، امیرعلی حسینی، آرمین مهر، گلبرگ خاوری، علی کوششی، لیلا گرگانیان، لی لی ویکی، جرج مگوایر، الستر لیتم، مایکل گرم و جیا مورا بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

 

نشست خبری فیلم سینمایی درخت گردو : 

فیلم سینمایی «درخت گردو» پنجمین فیلم محمدحسین مهدویان کارگردان جوان، اما صاحب سبک سینمای ایران در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی خواهد شد، اثری که می‌تواند اولین تجربه متفاوت مهدویان از لحاظ فرم و محتوا باشد.

مهران مدیری، مینا ساداتی، مینو شریفی بازیگران فیلم، محمدحسین مهدویان کارگردان اثر و سایر عوامل فیلم سینمایی «درخت گردو» در نشست خبری این فیلم در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

فیلم سینمایی «درخت گردو» ساختار تازه‌ای را برای مهدویان رقم زده است، از چیدمان بازیگران که نسبت به گذشته تغییرات فراوانی داشته تا روال داستان اثر کاملاً متفاوت از آثاری همچون ماجرای نیمروز است، وی در این فیلم چالش متفاوتی یعنی به تصویر کشیدن سه دوره تاریخی را پشت سر گذاشته است.

درخت گردو از همان ابتدا جنجالی آغاز شد، حضور همزمان پیمان معادی و مهران مدیری در کنار یکدیگر شوک بزرگی به سینمای ایران بود، ترکیب این دو بازیگر در کنار مهدویان که همیشه ترکیب بازیگران مشخصی را داشته نشان دهنده متفاوت بودن درخت گردو با آثاری همچون ماجرای نیمروز و لاتاری است.

براساس گزارشات رسیده ترکیب مهران مدیری و پیمان معادی در فیلم جدید مهدویان به بداهه پردازی بیشتری نسبت به سایر آثار مهدویان همراه بوده و این دو بازیگر به شدت در حین فیلمبرداری بداهه پردازی کرده و گا‌ها مهدویان را راضی به تغییر در اثر می‌کنند.

درخت گردو نخستین تجربه همکاری مینا ساداتی با مهدویان به شمار می‌رود، انتخاب ساداتی برای این فیلم بار دیگر نشان از تغییر در ترکیب بازیگران مهدویان دارد، کارگردانی که در چهار فیلم قبلی خود از بازیگران نسبتاً یکسانی استفاده کرده بود.

مهدویان در فیلم جدید خود تغییرات فراوانی داشته و انتخاب معادی برای بازیگر نقش اول مرد نشان دهنده تغییر در شیوه انتخاب بازیگر این کارگردان است. حضور مهران مدیری دیگر بازیگر سینما در فیلم درخت گردو ترکیب تازه و جالب فیلم کارگردان ماجرای نیمروز را کامل کرده است.

مهدویان همواره در آثار قبلی خود به مسائل و اتفاقات جذابی پرداخته و به نوعی امضاء مضمونی برای آثارش پیدا کرده و در فیلم «درخت گردو» هم بار دیگر سراغ واقعه‌ای معاصر یعنی بمباران شیمیایی سردشت رفته است.

 

مهران مدیری در ابتدای این نشست گفت: من دو شب نخوابیده ام و سر فیلم گریه کرده و اشک ریختم، پس دلیل خاصی برای عینک زدن ندارم.

 

محمدحسین مهدویان درباره ساخت فیلم سینمایی «درخت گردو» گفت: این فیلم نسبت به فیلم های قبلی خودم دشواری های خاصی داشت، زبان این زبانی داشت که در ابتدا با آن آشنا نبودم و به همین جهت اول باید با فرهنگ این اقلیم آشنا می شدم.

وی درباره بازیگران کودک فیلم افزود: کار کردن با بچه های فیلم خیلی کار سختی بود، اول اینکه فشار فیزیکی تحمل نکنند و از لحاظ روحی هم باید بسیار حواسمان را جمع می کردیم، گریم کودکان و بزرگسالان فیلم چالش بسیار سختی بود.

وی در همین راستا افزود: یکی دیگر از چالش های سخت ما استفاده از حیوانات بود، زیرا هم اینکه باید صحنه ها باور پذیر باشد و هم اینکه به حیوانات آسیبی نرسانیم، در این فیلم تعداد زیادی جسد حیوان استفاده می کردیم که پیدا کردن آنها هم بسیار سخت بود.

 

مهران مدیری درباره حضور در فیلم درخت گردو اظهار کرد: در ابتدا برای بازماندگان سقوط هواپیما طلب صبر میکنم، اینجا جای پیمان به شدت خالی است، من در اتفاقات سردشت خودم از نزدیک بخش بزرگی از این اتفاقات را دیدم. دوستی من با مصطفی احمدی و محمدحسین مهدویان علاوه بر فیلمنامه خوب باعث شد من گوشه ای از این کار باشم. مهمتر از همه اینکه من عاشق مردم کرد هستم، من تمام دوران جنک در کردستان بودم، سالها با همین مردم زندگی کردم و دوستان خوبی دارم، به نظر من کردها با تمام محرومیت ها انسان های بسیار مهربان و آدم حسابی هستند.

مصطفی احمدی درباره انتخاب مهران مدیری برای بازی در این فیلم گفت: این انتخاب هیچ ربطی به رابطه من با مهران مدیری ندارد و از همان ابتدا مهران مدیری جزو گزینه های ما برای ایفای نقش در این فیلم بود.

 

مینو شریفی درباره بازی در این فیلم گفت: درخت گردو اولین پروژه سینمایی من بود، خیلی خوشحالم که اولین کارم را با حرفه ای آغاز کردم، من بسیار در این کار یاد گرفتم، همانطور که مینا ساداتی گفت فیلم بسیار سختی بود، این کار نیاز به تمرکز زیادی داشت.

مهران مدیری درباره سختی های این فیلم گفت: اولین سختی این بود که صبح زود بیدار می شدیم که این به شخصه برای من خیلی سخت بود، ما با هواپیما به سنندج می رفتیم و باور کنید خیلی سفرهای خطرناکی را پشت سر می گذاشتیم.

محمد خزاعی فر آهنگساز فیلم درباره موسیقی اثر گفت: من تحقیقات مفصلی از موسیقی کردستان انجام دادم، این موسیقی کاملا توسط موزیسین های کرد بهره بردیم، موسیقی کردی و ترکی به هم نزدیک است و هیچکدام از موسیقی انتخابی نبود.

پیمان معادی که در این نشست حضور نداشت با تماس تلفنی به نشست ملحق شد و گفت: واقعیت برای من بخش بازتاب بین المللی و سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر اهمیت چندانی ندارد، من روز اول که فیلمنامه را خواندم به مهدویان گفتم خواندن این فیلم سخت است چه برسد به بازی کردنش، من می دانستم که مهدویان به سینما آشنایی درستی دارد. درخت گردو فیلم مهمی است، من اعتقاد دارم که این پیش از خوب بودن اثر بسیار مهمی در سینمای ایران است. این فیلم میتواند در انتشار تاثیر مخرب اتفاقات بمباران سردشت در عرصه بین الملل موثر باشد.

محمدحسین مهدویان درباره سختی‌های ساخت این فیلم برای پیمان معادی گفت: باور کنید پیمان معادی برای این نقش بارها در بیمارستان بستری شد، بعد از صحنه حمام باور کنید که کل گروه دچار شوک روحی شد و ما مجبور شدیم چند روز پروژه را متوقف کنیم.

ابراهیم امینی نویسنده فیلمنامه درباره نگارش اثر گفت: تجربه کارهای قبلی با ما بود و در همه آنها بر مبنای یک ماجرای واقعی فیلم نوشتیم، همان تجربه ها باعث شد تا در این فیلم راهکار را بدانیم، ما در ابتدا باید واقعیت ها را شناسایی می کردیم، ما اول باید می دیدیم که در واقع چه اتفاقی افتاده است. ما بیشتر در مورد کاراکترها تخیل می کنیم و در خود وقایع به مستندات رجوع می کنیم.

حسین حسنی درباره نویسنده دیگر این فیلم اظهار کرد: این روایت می تواند به ما کمک کند که یک واسطه برای شرح حجم دردناک بودن داستان داشته باشیم، ما خواستیم لحظات غم انگیز را با روایت گونه بودن قصه تعدیل کنیم.

پیمان معادی ادامه داد: من از محمدحسین مهدویان بابت انتخاب شجاعانه اش تشکر می کنم، عبدالله مهربان معلم زبان کردی من یکی از مهمترین عناصر شکل گیری این نقش بود، وی برای من بالاتر از معلم زبان بود، وی زندگی کردی را به من یاد داد.

محمدحسین مهدویان درباره انتهای فیلم گفت: امیدوارم که انتهای فیلم و سرنوشت ژینا بتواند امید را به وجود بیاورد، تجربه چهار فیلم قبلی به من یاد داده است، من سعی کردم که در مورد موضوعات ملی فیلم بسازم، هر وقت فیلم ملی بسازیم محکوم می شویم که برای عده ای خاص فیلم می سازیم اما سینما فراتر از این حرفها هست. من در درخت گردو سعی کردم علاوه بر ملی بودن اثر نقد خود را هم اعمال کنم.

 

نشست خبری فیلم سینمایی دوزیست :

فیلم سینمایی «دوزیست» به کارگردانی «برزو نیک‌نژاد» به عنوان یکی از حاضران این دوره از مهمترین رویداد سینمایی کشور در چهارمین روز از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به عنوان آخرین فیلم اکران خواهد شد.

نیک نژاد بیشتر تمرکز خود در سالهای گذشته را بر ساخت آثار سریالی گذاشته و تا حدودی موفقیت‌هایی همچون دردسرهای عظیم را نیز در کارنامه دارد، اما هنوز به آنچه در سینما می‌خواسته نرسیده است، وی البته تا مرز دریافت سیمرغ بلورین هم پیش رفته اما هنوز این جایزه را به خانه نبرده است.

وی نخستین حضورش در جشنواره فیلم فجر را با فیلم سینمایی «ناخواسته» تجربه کرد، فیلمی که در بخش نگاه نو حضور داشت و توانست برای وی نامزدی در بخش بهترین کارگردانی را به همراه بیاورد، حال بعد از سالها بار دیگر نیک نژاد به فجر آمده و می‌خواهد با فیلم سینمایی دوزیست بار دیگر شانسش را امتحان کند.

فیلم سینمایی «دوزیست» چهارمین ساخته سینمایی برزو نیک‌نژاد کارگردان سینما و تلویزیون خود را برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده می کند.

نیک نژاد تاکنون علاوه بر فیلم سینمایی ناخواسته، لونه زنبور و زاپاس را در سابقه کارگردانی سینمایی خود می بیند، وی در اکران نوروزی سال گذشته فیلم لونه زنبور را داشت که در آخر فروشی نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان ثبت کرد. همین موفقیت‌ها باعث شد نیک نژاد شانس خود در ساخت اثری جدی را نیز بیازماید.

سومین فیلم سینمایی بروز نیک نژاد مشابه دو اثر قبلی اثری غیر قابل دفاع، ضعیف و فاقد المان های معمولی و اولیه سینما است. این فیلم بار دیگر نشان داده که هر قدر نیک نژاد می تواند در تلویزیون موفق باشد اما در سینما حرفی برای گفتن ندارد.

حال نیک نژاد بار دیگر با فیلمی اجتماعی به سینما بازگشته تا شکست ناخواسته را جبران کند، اتفاقی که شاید با روایتی تازه و استفاده از بازیگران مطرح سینمای امروز بتواند اتفاقی مثبت را برای نیک نژاد به همراه داشته باشد.

جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، ستاره پسیانی، مجید نوروزی، الهام اخوان و پژمان جمشیدی، با حضور؛ مانی حقیقی و سعیدپورصمیمی جمع بازیگران «دوزیست» را تشکیل می‌دهند.«دوزیست» یک فیلم اجتماعی متفاوت است که برای نمایش در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر آماده می شود.

این فیلم دومین همکاری سعید خانی و برزو نیک‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان بعد از فیلم «لونه زنبور» است. خلاصه داستان: دوزیسته دیگه، نره زیر آب که، میره زیر دست و پا له میشه.

 

حمیدرضا مدقق منتقد این نشست درباره این فیلم گفت: دوزیست پایان بندی جالب و در نوع خود غیر قابل پیش بینی دارد اما این را به خوبی در فیلم می پرورد، این فیلم به دنبال فریب مخاطب در روایت نیست و شاید از همین جایگاه اثری قابل دفاع است.

وی در همین راستا ادامه داد: آشنایی زدایی از بازیگران یکی دیگر از نقاط قوت دوزیست است، فیلم در مزمت دروغگویی است. برزو نیک نژاد میتوانست لونه زنبور دو را می ساخت اما ترجیح داد مسیر سخت‌تر انتخاب کند و من این انتخاب احترام می گذارم.

پژمان جمشیدی درباره بازی در این فیلم گفت: من خوشحالم که سالن نشست تا این حد پر شده است، من از برزو نیک‌نژاد و سایر دوستان تشکر می کنم، بیشتر پیشنهادات سینمایی به من کمدی است اما علاقه دارم تا ژانرهای دیگر را تجربه کنم، انی کار را در دوزیست تجربه کردم و این اتفاق و قرارگیری کنار این بازیگران برایم جذاب بود.

وی در همین راستا ادامه داد: تئاتر کار کردن بسیار سخت است، من نزدیک به سیزده کار بازی کردم، امسال یک تئاتر کار کردم که از بازی دربی هم برایم سخت تر بود، نمایش فرانکنشتاین آدمی دیگر از من ساخت، هر اجرای این نمایش برایم سخت بود و این اثر به من راه تازه ای را در بازیگری نشان داد.

برزو نیک نژاد درباره انتخاب بازیگران فیلم گفت: همه بازیگران این فیلم انتخاب اول من بودند و تنها یک بازیگر انتخاب دومم بود، سعید پورصمیمی یکی از بهترین و اولین گزینه های من در فیلم بود، شانس من بود که وی در فیلم بازی کرد.

وی درباره شخصیت قهرمان داستان فیلم خود افزود: از نظر من شخصیت اصلی فیلم من همچنان قهرمان است، شاید در لحظه پایانی تغییراتی در شخصیت وجود داشت اما به نظرم برای همه ما زندگی در جایگاه شخصیت اصلی رخ داده است.

هادی حجازی فر درباره ایفا نقش های متنوع اذعان کرد: این اتفاق از شانس من است که پیشنهادات مختلف می گرفتم، من وقتی فیلمنامه را خواندم حضوراً با حرف زدم، اولین اتفاقی که از برزو پرسیدم این بود که چرا من این نقش را بازی کنم، این اتفاق افتخاری بود تا این نقش را بازی کنم.

وی در همین راستا ادامه داد: من توی بازیگری جرات ریسک بالایی دارم زیرا رویایی در این حرفه نداشته و ضمن این راه تجربه می کنم.

ستاره پسیانی درباره بازی در فیلم دوزیست گفت: این فیلم اولین بار بود که نقش اول زن را بازی کردم و این اتفاق و چالش های آن برایم بسیار جذاب بود، از نظر من بازیگری بازیگری است و نباید تئاتر و سینما را از هم جدا کرد.

نیک نژاد درباره حضور جواد عزتی در فیلمش تاکید کرد: من هر بار با یک جواد عزتی متفاوت کار می کنم، من برای نقش الهام اخوان بازیگر چهره جدید می خواستم، من دو سال در پشت دوربین با الهام اخوان همکاری کردم و بعد از دیدن یک نمایش تصمیم گرفتم از وی برای این فیلم استفاده کنم و از انتخابم بسیار راضی هستم.

امیرحسین قدسی درباره طراحی صحنه فیلم سینمایی دوزیست افزود: طراحی صحنه فیلم سینمایی دوزیست حاصل یک همکاری گروهی است.

پژمان جمشیدی درباره همکاری سه باره خود با جواد عزتی تاکید کرد: شرایط روابط من و جواد عزتی بسیار پیچیده است، جواد بسیار فوق العاده ایت است، امکان ندارد با جواد عزتی کار کنید و تا پایان از وی دلخور شوید، امیدوارم بتوانم برای چهارمین بار عزتی همبازی شوم.

نیک نژاد درباره خرده روایت های فیلم اذعان کرد: من زیاد خرده روایت ندادم، نوع روایت ما اینگونه بود که شخصیت ها را با قصه بشناسیم، این قضیه باعث شد تا روند تعریف آدم ها را براساس قصه جلو ببرم و زیاده گویی نکنم.

 

خلاصه ای از حواشی روز اول جشنواره :

سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم سه کام حبس سامان سالور در سینما ملت (کاخ رسانه) آغاز به کار کرد.  در این گزارش حواشی کوتاه روز اول این رویداد را مرور میکنیم.

۱.  مراسم فتوکال پیش از آغاز نمایش فیلم ها در کاخ رسانه حذف گردیده است.

۲. اکثر بازیگران و عوامل فیلم های روز اول با لباس مشکی در نشست رسانه ای فیلم ها حضور پیدا کردند.

۳. هر سه نشست فیلم های روز اول جشنواره بدون هیچ حاشیه ای انجام شد.

۴. حضور باران کوثری در نشست رسانه ای فیلم عامه پسند که معمولا موضع گیری های سیاسی زیادی دارد جالب توجه بود.

۵. هایده صفی یاری و فاطمه معتمد آریا در نشست رسانه ای فیلم عامه پسند حضور پیدا نکردند.

۶. بیشتر بازیگران حاضر به مصاحبه با رسانه ها نیستند و به نظر می رسد که بازیگرانی که جشنواره را تحریم نکردند رسانه ها را تحریم کرده اند.

۷. فیلم روز صفر به روز اول جشنواره نرسید و نمایش این فیلم در سینماهای مردمی کنسل شد.

۸. هیچ کدام از کارگردانان و بازیگران فیلم های روز اول سودای سیمرغ در کاخ رسانه در اولین ویژه برنامه جشنواره فیلم فجر هفت حضور پیدا نکردند تا این شائبه که بسیاری از کارگردانان و بازیگران قصد حضور در این برنامه را ندارند پر

رنگ شود.

۹. بازخورد های اولیه از سینماهای مردمی از رضایت بالا از فیلم درخت گردو حکایت دارد.

۱۰. چند فیلم در روز اول جشنواره به سانس فوق العاده رسیدند

 

خلاصه ای از حواشی روز دوم جشنواره :

روز دوم سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر با نمایش دو فیلم اولی  در سینما ملت (کاخ رسانه) به کار خود ادامه داد.  در این گزارش حواشی کوتاه روز دوم این رویداد را مرور میکنیم.

۱. نشست خبری فیلم شنای پروانه بیش از تمام فیلم های این دو روز مورد استقبال رسانه ها قرار گرفت.

۲. فیلم شنای پروانه بیش از سایر فیلم های این دو روز مورد رضایت اهالی رسانه و منتقدان قرار گرفت. و فیلم اول محمد کارت را بسیاری شگفتی جشنواره می دانستند.

۳.در حالی که اکثر هنرمندان با لباس مشکی در کاخ رسانه حضور دارند تیپ متفاوت با سرهای تراشیده پانته آ بهرام ( پانته آ بهرام در فیلم شنای پروانه کچل می باشد) در نشست این فیلم مورد توجه عکاسان قرار گرفت.

۴. بهرنگ دزفولی زاده کارگردان فیلم بی صدا حلزون در نشست خبری این فیلم از عدم حضور فیلمش در بخش سودای سیمرغ گله گی کرد و فیلمش را شایسته حضور در بخش سودای سیمرغ دانست.

۵. محسن کیایی و مهران احمدی غایبان نشست فیلم بی صدا حلزون بودند. کارگردان فیلم بی صدا حلزون علت غیبت مهران احمدی را حضور در سریال پایتخت عنوان کرد.

۶. پردیس احمدیه که پیش تر جشنواره فیلم فجر را تحریم کرده بود در اکران و نشست خبری فیلم تومان حضور پیدا نکرد.

۷.مجتبی پیرزاده دیگر بازیگر فیلم تومان هم در اکران و نشست خبری این فیلم حضور پیدا نکرد تا نشست این فیلم بدون بازیگران اصلی برگزار گردد.

۸. اکران های فیلم روز صفر که در روز اول کنسل گردیده بود در روز دوم جشنواره آغاز شد.

۹. شایعاتی مبنی بر نرسیدن فیلم خورشید مجید مجیدی به جشنواره و خروج این فیلم از بخش سودای سیمرغ در کاخ رسانه شنیده می شود.

۱۰. سه فیلم درخت گردو، شنای پروانه و خروج بیش از سایر فیلم ها در سینماهای مردمی مورد استقبال گرفته است.

 

خلاصه ای از حواشی روز سوم جشنواره : 

روز سوم سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم روز صفر در سینما ملت (کاخ رسانه) آغاز.  در این گزارش حواشی کوتاه روز سوم این رویداد را مرور میکنیم.

۱. واکنش بیشتر اهالی رسانه به فیلم روز صفر مثبت بود البته برخی اهالی رسانه هم واکنش منفی به فیلم داشتند.

۲. برای چندمین بار در این سه روز اهالی رسانه نسبت به مطرح نشدن و حذف برخی سوالات اعتراض کردند.

۳. سعید ملکان شایعات پناهندگی دو تن از عوامل فیلم و دزدیده شده دوربین های فیلم را تایید کرد.

۴. بازی امیر جدیدی در سینما رسانه بسیار مورد استقبال قرار گرفت. حتی خبرنگارانی که فیلم را دوست نداشتند از بازی امیر جدیدی را تحسین می کردند.

۵. مسعود فراستی در اواسط نشست فیلم روز صفر حضور و به شدت از فیلم تعریف و تمجید کرد.

6. در کنار مشکلات اساسی که جهت پوشش مناسب جشنواره امسال وجود دارد امروز اینترنت سینما رسانه به مدت یک ساعت قطع بود.

7. بعد از وضعیت مبهم فیلم خورشید برای ادامه حضور در جشنواره یکی از مستندسازان از ادامه فیلم برداری این فیلم در روز اول جشنواره خبر داد.

۸. برزگر کارگردان فیلم ابرهای بارانش گرفته از ادای دینی به سینملی تارکوفسکی در یکی از سکانس های فیلم گفت.

۹. در سومین روز جشنواره فیلم فجر ولی الله شیراندام بازیگر سینما بدون اینکه هیچ نام و یادی از وی در نشست های جشنواره بشود در مقابل خانه هنرمندان تشییع شد.

۱۰. حضور کودکان در سالن های نمایش مردمی آن هم برای تماشای دو فیلم شنای پروانه و آن شب از اتفاقات عجیبی است که مختص جشنواره فیلم فجر می باشد

 

خلاصه ای از حواشی روز چهارم جشنواره : 

روز چهارم سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در کاخ رسانه دارای حواشی بیشتری از سایر روزهای جشنواره بود .  در این گزارش حواشی کوتاه روز چهارم این رویداد را مرور میکنیم.

۱. شهاب حسینی که در بیانیه ای به تحریم کنندگان جشنواره انتقاد کرده بود. در نشست فیلم آن شب حضور پیدا نکرد. تهیه کننده این فیلم علت غیبت آقای حسینی را بازی در فیلمی در خارج کشور عنوان کردند و در نمایش های مردمی فیلم در اواخر جشنواره حضور خواهند داشت.

۲. فیلم درخت گردو محمد حسین مهدویان با استقبال بالای اهالی رسانه مواجه شد. بسیاری از اهالی رسانه با چشمانی اشک بار فیلم را تماشا و سالن را ترک کردند.

۳. مهران مدیری و مینا ساداتی دو بازیگر فیلم در پایان تماشای فیلم با چشمانی اشک آلود سالن را ترک کردند.

۴. نشست خبری با جنجال یک خبرنگار بر سر نحوه رضایت خانواده ای که قصه آن ها در درخت گردو روایت شده بود و شبهه در مورد دزدی بودن فیلم نامه به جنجال کشیده شده شد. توضیحات محمد حسین مهدویان در این ارتباط برای بیشتر اهالی رسانه مورد پذیرش بود البته خبرنگار معترض از توضیحات مهدویان قانع نشد.

۵. در زمانی که مهران مدیری قصد داشت با توضیحاتی به جنجال فیلم نامه و رضایت خانواده پایان دهد خبرنگار معترض با ضد مردمی خواندن عینک مهران مدیری به وی کنایه زد.

۶. مهران مدیری در ابتدا نشست دو شب بی خوابی و گریه در پایان فیلم  را علت حضورش با عینک دودی در جلسه عنوان کرد.

۷. طبق شنیده ها فیلم خورشید از روز چهارشنبه نمایشش را در سینماهای مردمی آغاز می کند. با رسیدن فیلم خورشید هیچ توضیحی از سوی جشنواره درباره نحوه نمایش فیلم پسر کشی (فیلم جدید بخش سودای سیمرغ) در سینماهای مردمی و رسانه داده نشده است.

۸. با توجه به این که دو فیلم در جشنواره رده بندی سنی در کنار آن ها درج شده است. بنظر می رسد با توجه به صحنه های بسیار تلخ فیلم درخت گردو باید این هشدار درجه بندی سنی ب ای این فیلم هم لحاظ می گردید.

۹. سعید پور صمیمی، مانی حقیقی و جواد عزتی در نشست فیلم دوزیست حضور نداشتند.

۱۰. از اقدامات مثبت امسال جشنواره می توان به نمایش فیلم های روز قبل در سالن های کوچک و جدید پردیس ملت اشاره کرد.

 

 

بیشتر بخوانید : 

تحریم جشنواره فجر توسط سلبریتی ها و لغو این جشنواره

فیلم های برگزیده سی و هشتمین دوره جشنواره فجر ؛ 22 فیلم بخش سودای سیمرغ

جشنواره فیلم فجر و اهدای تندیس سردار شهید قاسم سلیمانی

فیلم های جشنواره فجر 98 بخش نگاه نو

 

 

04 فوریه 20 هیچ دیدگاه اخبار سینما
0 0 رای ها
امتیازتون به فیلم
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها