×
پیشنهاد ویژه مدرن فیلم
وب سایت مدرن فیلم مرجع دانلود رایگان فیلم و سریال های جدید ایرانی ۱۴۰۳ و خارجی دوبله و زیرنویس فارسی چسبیده ۲۰۲۴ با لینک مستقیم و ترافیک نیم بها
  • مدرن فیلم
  • »
  • فیلم
  • »
  • دانلود فیلم 1917 ؛ سام مندس شما را به دنیای جنگ می کشاند

دانلود فیلم 1917 ؛ سام مندس شما را به دنیای جنگ می کشاند

دانلود فیلم 1917

دانلود فیلم 1917 ؛ سام مندس شما را به دنیای جنگ می کشاند با لینک مستقیم

دانلود فیلم 1917 با کیفیت عالی و لینک مستقیم

دانلود فیلم خارجی جدید 1917 به کارگردانی سام مندس با کیفیت ۱۰۸۰p ، ۷۲۰p و حجم کم

دانلود رایگان فیلم سینمایی خارجی 1917 با هنرمندی جورج مک کیای و چارلز چاپمن

دانلود کامل فیلم 1917 بدون سانسور و حجم کم از رسانه مدرن فیلم

[ به همراه لینک دانلود و دوبله فارسی اختصاصی ]

دانلود فیلم 1917 سام مندس

 

دانلود فیلم 1917 :

دانلود فیلم با کیفیت ۴۸۰P

دانلود فیلم با کیفیت ۷۲۰P

دانلود فیلم با کیفیت ۱۰۸۰P

دانلود فیلم با کیفیت HQ_1080

پخش آنلاین 

 

فیلم 1917 شرح حال دو سرباز جوان انگلیسی در دوران جنگ جهانی اول است در جایی که شما دقیقا احساس می کنید در سنگرها هستید. دو پسر به نام های Schofield و Blake برای یک مأموریت بسیار ظریف احضار شده اند: عبور از قلمرو دشمن برای تحویل دستوراتی که نتیجه نبردی که در آن جبهه اتفاق می افتد می تواند به آن وابسته باشد. جنگ همان جنگ ’14 -188 است ، اما دقیقاً ما در سال 1917 در فرانسه هستیم. انگلیس ها و آلمانی ها در یک مبارزه با جذابیت که از انتظارات طولانی و فرسوده پیش می رود ، با یکدیگر روبرو می شوند و با برخی از حملات فراگیر ، پویایی که عاشقان درگیر هستند ، روبرو هستند. استراتژی جنگی که آنها خیلی بهتر از نویسنده می دانند.

فیلم 1917 یک فیلم ژانر درام جنگی است ، محصول سال 2019 ، به کارگردانی سام مندس ، با بازی جورج مک کی و دین-چارلز چاپمن.

این فیلم از تجربیات پدربزرگ کارگردان در جنگ جهانی اول الهام گرفته شده است ، که در “زندگینامه آلفرد H. مندس 1897-1991 گفته شده است”.

فیلم 1917

لازم است یک زمینه ارائه شود ، و همچنین از جمع اول شخص استفاده شود ، دقیقاً به این دلیل که به نظر نمی رسد قصد سام مندس آنقدر برای گفتن چیزی باشد اما اول از همه برای ورود به یک سناریو. شدید ، وخیم تر ، فقط به عنوان یک جنگ ، و به ویژه آن جنگ ، می تواند باشد. فرضیه ای که همچنین در ایجاد نقاط قوت و ضعف نقش دارد ، یا اگر محدودیت های پروژه را بخواهیم که موضوعات مختلف ، پر از ایده ها را زیر سوال ببرد ، می خواهیم. بیشتر جنبه فنی دارد ، نه تنها جنبه صرفاً تکنولوژیکی ، بلکه دقیقاً در سطح داستان ، که با طرح دقیق و پیچیدگی و پیچیدگی و مواردی از این دست نمی رود ، تقریباً کاملاً به تجربه واگذار می شود.

ما از ابتدا می دانیم که این مسیر از طریق یک سری پاسگاه ها مشخص می شود که هر دو سرباز باید هر از گاهی به آن برسند ، که در پایان آن دقیقاً انجام مأموریت به آنها اختصاص یافته است. در حین کار ، هدف دیگری به موازات پارابولا اصلی اضافه می شود ، اما انحرافاتی را فراهم نمی کند ، بنابراین به نوبه خود باعث تعجب یا پیچش نمی شود. به نظر می رسد روشن شدن این نکته مناسب است ، زیرا هر کس به شما بگوید که در سال 1917 “کم و زیاد اتفاق نمی افتد” خطر خارج کردن شما از این راه را دارد. از این رو ، سوء تفاهم دوم ، که به این ترتیب ، نمایشی کاملاً بی اساس نیست ، بلکه برای این دقیق و محور نیست ، یعنی مقایسه ، در سطوح مختلف همچون بازی های ویدیویی.

 

خلاصه و موضوع فیلم سینمایی 1917 :

در فیلم سال 1917 ، روایت فیلم به کارگردانی سام مندس ، از دیدگاه دو سرمایه دار جوان انگلیسی ، شوفیلد (جورج مک کی) و بلیک (دین-چارلز چاپمن) ، یک سال مهم جنگ جهانی اول ، 1917 را روایت می کند. آنها هر دو متعلق به گردان هشتم هستند و قبل از اینکه مناقشه برداری شوند ، اول از همه دوست هستند. بنابراین جای تعجب ندارد که این دو نفر برای انجام یک مأموریت دشوار با یکدیگر انتخاب شده اند: عبور از قلمرو دشمن خصمانه برای ارسال پیام به گردان 1600 مرد ، از جمله برادر بلیک ، جوزف (ریچارد مادن) . با این کار آنها مانع از افتادن سربازان در دام کشنده ای می شوند که توسط دشمنان آلمانی به وجود آمده است. این شرکت در حد ممکن است ، زیرا زمان انجام آن کوتاه است و قلمرو عبور از آن غیرقابل نفوذ است. مسیر آنها از جنوب شرقی است و تجهیزات اصلی آنها نیز مجهز به نقشه و مشعل است. این دو سرباز باید به گردان محاصره شده در نزدیکی اکوست برسند و هشدار ژنرال ارین مور (کالین پیر) را به سرهنگ مکنزی (بندیکت کامبربچ) تحویل دهند.
این دو شروع به یک ماموریت انتحاری می کنند ، که در آن آلمانی ها و زمان دشمنان قسم خورده خود هستند. علی رغم اینکه دوستی آنها از مشکلاتی که در این مسیر به وجود آمده است ، فشار می آورد ، آیا بلیک و شوفیلد می توانند پیام را قبل از اینکه خیلی دیر شود تحویل دهند؟

 

بررسی فیلم 1917 :

فیلم 1917 کاملاً در پیانوسکوئنزا اتفاق می افتد ، اگرچه در پست ها دوباره ساخته شده است ، بنابراین نتیجه کار نوع سینمایی کمتری است ، اگر بتوانیم چنین بگوییم. این بدون شک یکی از دلایلی است که تمایل به درک یک محصول از این نوع به روشی متفاوت وجود دارد ، با یک فرض کمی کوتاه بینانه خراب می شود و این امر غواصی را به عنوان یک حق انحصاری بازی ویدیویی تبدیل می کند. برعکس ، فیلم مندز سعی دارد با استفاده از اقدامات و ترفندهایی که با هم رقابت می کنند ، و اینکه چقدر با آنها رقابت می کنند ، ما را به سمت خود بکشد. روشن است ، با کمک ابزارها ، هنوز هم امکان متن سازی کردن ، یعنی گرافیک رایانه و به طور کلی مصارف مصنوعی که بعد از تولید مداخله می کنند ، دشوار است ، اما به همین دلیل نمی توان آن را به عنوان الهام از ویدئو بازی تعریف کرد. در این راستا ، کافی است به تصحیح ترکیب های مختلف تصویر ، که به جای ویرایش ، شکل زنده ای می بخشد ، اشاره کنیم. یک کار پر زحمت از عکاسی ، که شامل مؤلفه های دیگری مانند نورپردازی نیز می باشد ، که به دلیل پویایی عمل بسیار پیچیده است.

با گفتن این نکته ، CGI فقط ذکر شده است ، به شکلی کاملاً ارگانیک ، به هم پیوسته است ، تا جایی که به سختی قابل توجه است. بنابراین من نمی خواهم چنین مسیری منجر به از بین رفتن یک متمایز مهم شود ، که اساساً در این املاک است: مسئله بازی های پیروتکنیکی ، تپش و بعضی اوقات حتی بدون تشخیص تولیدات بسیار گران قیمت نیست. در عوض ، 1917 حاوی مطالبی است که بر اساس آن می توان کنترل خاصی را انجام داد ، طبق حساسیت متفاوت تعدیل شده ، همچنین از لحاظ روایی کاربردی ، زیرا بر خلاف آنچه برخی از محصولات پیشنهاد می کنند ، اعتباری ندارد که جنگ فقط آدرنالین ، تعقیب و … باشد. انفجارها ، اما مهمتر از همه کسالت و تنش دقیقاً به این دلیل است که بیشتر اوقات در انتظار چیزی است ، چیزی که ناگزیر وحشتناک خواهد بود.

به نظر من همه فیلم 1917 تمایل دارد كه آن را منتقل كند ، هنوز هم خود را به عنوان یك قطعه سرگرمی پیشنهاد می كند ، مقوله ای كه بدون احساس نیاز به عذرخواهی یا حتی توضیحات دادن به آن ، به عنوان یك سرگرمی پیشنهاد می كند. و این از تقسیم آن با یک فیلم دیگر ، اخیر و خوش شانس است که به طور مشابه ، هر دو با ژانر و با هدف ، یعنی دانکرک کریستوفر نولان ، نمایش داده می شود. اگرچه ، برای هر دو ، زیرنویس با هدف تجلیل از قهرمانانه کسانی که در رویدادهای مربوطه شرکت کرده بودند ، به نوعی به وسیله دستگاه اتخاذ شده متوقف می شود ، یعنی با هدف ادغام مؤلفه ای که خود را تحمیل می کند. همه بقیه با نحوه گفتن داستان مقایسه کردند (در نولان تقسیم به سه فاز ، هر یک از طول مدت متفاوت ؛ در اینجا تداوم بی وقفه آنچه شخصیت اصلی زندگی می کند) ، هر دو فیلم با کمال میل سعی می کنند در دوره ای زندگی کنند که همیشه احساس می کنیم دورتر ، اما تصویب مجدد آنها ، با امکاناتی که امروز داریم ، و با نوع تماشاگرانی که تبدیل شده ایم ، می تواند اقناع تر از صفحات و صفحات تاریخ ، هرچند اساسی باشد.

فیلم 1917 دوبله فارسی

با این حال به نظرم می رسد اعتماد مورد نظر نولان هزینه بیشتری پرداخت می کند ، دقیقاً به این دلیل که دانکرک ، آگاه نیست از اینکه نتواند بگوید چه کسی می داند با توجه به برخی حرکات جهانی یا مضامین که بیشتر جنب و جوش است و نه به عمق مورد مطالعه قرار می گیرد ، گفتمان نسبتاً جالبی را روی کدها تهیه می کند ، در حالی که در رختخواب محصولی باقی مانده است که باعث می شود عناصری از قبیل تعلیق و اتصالات به عنوان اصلی سینمای آن “برای همه” یک اصل اساسی باشد. از طرف دیگر ، مندس تصور می كند كه بازده به همان اندازه آشكار نیست ، دقیقاً به این دلیل كه علاوه بر مدیریت و مدیریت فنی با شکوه ، چیز دیگری را برطرف نمی كند. این کار کوچکی نیست و از برخی جهات فکر می کنم برای تمرکز بر عمل خالص ، کار کردن در آنجا بودن به جای (گم شدن) در چیز دیگری محاسبه شده است. به خصوص از آنجا که مندز هنوز هم می تواند بخشی از بقایای حقیقت مانند احساس مسئولیت ، وظیفه نسبت به یاران و در نتیجه نسبت به خود را القا کند ، دسته هایی که فقط در شرایطی مانند جنگ می توانند از آن خارج شوند. در شفیلد شرکتی این احساس آزادی وجود دارد که فقط خود را کاملاً به هدف می دهد ، هر چند وحشتناک ، می تواند ایجاد کند. این ایده که یک عمل واحد ، هرچند ناچیز ، می تواند بر روند وقایع حاکم بر ما تأثیر بگذارد ، و خیلی چیزها باشد. این آگاهی است که باعث می شود آن کودکان احساس راحتی کنند ، در غیر این صورت نمی توان درک کرد ، جدا از همشهری ، آنچه در آن لحظه ها هستند و چه می کنند.

با این حال ، روزی فیلم جنگ ، که کاملاً از رویکرد ماده در ادبیات رها نشده بود ، دلایل گسترده تر یا روانشناسی کسانی را که در ظرفیت های مختلف ، خود را در شرایط خاصی پیدا می کردند ، جستجو کرد. با گذشت زمان ، تغییر در معنایی رخ داده است ، که بیش از هر چیز با نحوه تغییر بیننده ، بنابراین فرهنگ تغییر یافته است. روشنفکرتر ، بنابراین صمیمانه کنجکاو در مورد مکانیسم ها و پویایی ها هستید ، همچنین به دلیل اینکه برخی از تصاویر به اندازه امروز دور نبودند ، نسخه گذشته (یکی از همه مهمتر ، Orizzonti di gloria). بیشتر اپیدرمال ، جایی که معاصر عاطفی نیست ، که دلایل آن را فراموش نمی کند (بعلاوه ، نه تنها به ما گفته می شود که چرا دو یا چند ارتش با هم برخورد می کنند ، بلکه در واقع اهمیت بیشتری از آنچه که ما قصد داریم برای گفتن داشته باشیم) نداریم ، با تمرکز شدید روی دستگاههایی که می توانند توجه زیادی را حفظ کنند. بدون فراموش کردن یکی از leitmotives ژانر ، که از اوایل دهه 1900 به عنوان یک مکان ممتاز برای سرگرمی دیده می شود ، تمایل آن از بین رفتن های مختلف فیلم جنگ در طول دهه ها ، تقریباً همیشه مورد توجه قرار گرفته است.

به حدی که بنابراین مندس و نولان تقریبا از ما می خواهند که مشارکت کنیم ، بله ، به دلایل مختلف هر دو موفق می شوند. با این حال ، فراموش نکنید که هر دو پروژه هایی هستند که خود را به عنوان عصری از دوره ای قرار می دهند که ابتدا آنها را پرورش داده ، و سپس آنها را به بلوغ می رساند. فصلی که در آن دیگر امکان پذیر نیست که عموم مردم را به روایت های قوی تحریک کنیم ، بنابراین کسانی را که می خواهند به چنین مخاطب بزرگی برسند ، مجبور می کند تا از طریق اقدامات دیگر آنها را درگیر کند. چنین فرایندی دلالت بر قدرت محدود دارد. محدودیت هایی که ما به خوبی می توانیم تصمیم به تعویق بیاندازیم اما نباید مانع از دیدن تصویر کلی شود: در دوره ای که حتی برخی از ساختارهای به اصطلاح “سنتی” به طور جدی شروع به خزیدن می کنند ، تلاش هایی مانند مواردی از مندس یا به دلایل دیگر ، توسط ایلیا نیشولر (هاردکور ، 2015) می تواند به عنوان دلال برای آینده قصه گویی در تصاویر عمل کند ، صرف نظر از این که سینما تکامل می یابد یا قادر به ماندن در مرزهای خاصی است – از یک صفحه نمایش .

 

فیلم 1917 و خاطرات پدربزرگ کارگردان فیلم ؛ آلفرد مندس : 

شاهدان دو درگیری بزرگ جهان قرن بیستم اکنون تقریباً همه از بین رفته اند ، اما سالگردهای چند سال گذشته توجه کافی را به لحظه های مهم خاطره مشترک (امیدوارانه) ما ضرب کرده اند. همانطور که کریستوفر نولان با جنگ جهانی دوم انجام داده بود ، اکنون سام مندس ، برای اولین بار ، به خاطرات خانوادگی نیز تکیه می کند ، تا آنها را در یک فیلم بگوید ، قبل از اینکه در حافظه او نیز محو شوند ، علاوه بر نسل های بعد از شاهدان ، که آنها با شنیدن هزار داستان که توسط مادربزرگ و مادربزرگشان گفته شده ، بزرگ شدند.

دانکرک فصل جدید و منسجمی در مورد وسواس نولان با زمان بود که در آنجا با یک تیک وسواس از یادداشتهای هانس زیمر مشخص شد و در مرکز فضایی محدود به چند صد متر ساحل در سواحل فرانسه قرار داد ، جایی که هزاران سرباز در آن قرار داشتند. مجبور ، منتظر رسیدن ناجیان.
اما در سال 1917 ، فضا محوری شد. سرزمینی که اکنون با سالها جنگ شدید ویران شده است ، در امتداد سنگرهای حفر شده در یک جبهه تقریباً بی حرکت ، عبور از خطوط دوستانه ، بلکه همچنین دشمنان ، برای انجام یک مأموریت ناامید اما ظاهراً ممنوع: یک پیام مهم (مهم) به دیگری ارسال کنید گردان. نه یک جنگ عمودی ، هوایی یا دریایی ، مانند دانکرک ، بلکه در اوج سربازی ، تلاشی درگیر ارتش و به ویژه دو سرباز جوان که باید از این فضا سفر کنند گویی این یک مسابقه ورزشی است ، بدیهی است در کمترین زمان ممکن ، دیده می شود. ضرورت ماموریت

جورج مک کی به همراه یار ماجراجویی خود دین- چارلز چاپمن ، دو سرباز ناشناخته هستند ، چهره ای پاک و شجاع که مندس با موفقیت به شناسایی هویت تماشاگران می پردازد. دو چهره کمی شناخته شده که با چهره های کاریزماتیک افسران معتبر (و بازیگران) مانند بندیکت کامبربچ ، کالین فیرت ، ریچارد مادن ، مارک استرانگ ، اندرو اسکات آشنا می شوند.

بدون نیاز به انتظار کلی از درگیری ، که از بالا دیده می شود ، در اینجا شما اجرا می کنید ، خود را به درون رودخانه ها پرتاب می کنید ، در امتداد زمین های گل آلود یا خشک می خزید ، و احساسات را از طریق یک مأموریت شخصی در یک طرح کلی عظیم تصور می کنید. درگیری که جهان را تغییر داده است. بعد از بسیاری از فیلمهایی که دنباله روی این مسئله را تجربه کرده اند ، خواه موفق باشد یا نه ، مندز سعی می کند هرگونه سر و صدای پس زمینه سفید را از هم جدا کند و آزمایش خود را در مسیرهای بسیار معطلی متمرکز کند ، تا بیننده را به این فکر کند که هرگز قبل از جنگ چیست و آن جنگ است. به ویژه اگر Salvate Soldier Ryan به عنوان هدف خود ماندگاری یک فرد مجرد را برای ارزش نمادین خود داشته باشد ، در اینجا این مأموریت بله شخصی است ، اما نتیجه آن خیر جمعی را در پیش زمینه قرار می دهد ، زندگی های بسیاری که موجب تحویل پیام مورد نظر می شود.
از بلاغت تاب آوری تا بلاغت قهرمان تنهایی که خود را فدا می کند برای خیر مشترک ، با یک برنامه توالی ایده آل و یکجانبه که توسط مندس (و مدیر بزرگ عکاسی راجر دیاکینز) برای افزایش شناسایی ، واقع گرایی این تلاش بی حد و حصر شخصیت های اصلی. وظیفه شما ، هزینه های خود را خرج می کند و هر چیز دیگری را کنار می گذارد ، ترس و عقلانیت یک مأموریت با شانس کمی برای موفقیت. عملیاتی که می تواند نمایشگر یخی از سبک باشد ، اما از اولین شلیک ، از اولین تصویر بوکولیک و صلح آمیز این دو پسر “خیلی جوان است که بمیرد” شامل می شود. سال 1917 لحظات خارق العاده ای از سینما ، چشم اندازهای نفس گیر را به نمایش می گذارد ، که نابودی جنگ ، شیفتگی فجیع را برانگیخته و ما را شرمنده می کند: ویرانه های یک کشور ، آتش یک مزرعه یا روشنایی روز ریتمیک حومه شهر. یک شب تاریک

 

بازیگران فیلم 1917 :

جورج مک کیای در نقش ویلیام شوفیلد
دین-چارلز چاپمن در نقش تام بلیک
مارک استرانگ در نقش کاپیتان اسمیت
اندرو اسکات در نقش ستوان لسلی است
ریچارد مادن در نقش ستوان جوزف بلیک
کلر دوبورک در نقش لری
کالین فرث در نقش ژنرال ارین مور
بندیکت کامبربچ در نقش سرهنگ مکنزی
دانیل میس در نقش گروهبان ساندرز
آدریان اسکاربرو در نقش سرگرد هپبورن
جیمی پارکر در نقش ستوان ریچاردز
مایکل جیبسون در نقش ستوان هاتون
ریچارد مک کیب در نقش سرهنگ کالینز
کریس واللی در نقش بولن خصوصی
نباهان رضوان در نقش سپوی
مایکل کرنلیوس در نقش کرنلیوس خصوصی
دانیل مک میلون در نقش مارکسمن

دانلود رایگان فیلم 1917 دوبله فارسی بدون سانسور

جوایز فیلم 1917 :

فیلم جنگی 1917 سام مندس در اسکار 2020 با 10 نامزدی در دسته بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی ، بهترین فیلمنامه اصلی ، بهترین عکاسی ، بهترین موسیقی متن فیلم ، بهترین ویرایشگر صدا ، بهترین صدا ، بهترین تصویر زمینه ، بهترین جلوه های ویژه و بهترین آرایش و مدل های مو ، پس از دو گلدن گلوب طلایی که توسط مندس برای بهترین درام و بهترین کارگردان برای فیلم 1917 تحقق یافت .

 

نمای کلی فیلم 1917 :

تاریخ جهان از سالها ساخته شده است که بدون هیچ گونه مشکل خاصی از یکدیگر پیروی می کنند و برخی از آنها به نظر می رسد انرژی ، انقلاب و تغییرات بزرگی متمرکز شده اند. همان اتفاقی که در ریزگردهای زندگی ما رخ می دهد ، به طور خلاصه ، با چند روز متفاوت از سایرین ، که به نظر می رسد زمان سریعتر به آن سفر می کند. یکی از این تاریخ ها سال 1917 است ، سالی سرنوشت ساز در تاریخ جنگ جهانی اول ، با ورود به جنگ ایالات متحده ، انقلاب بلشویکی و نتیجه آن خروج از درگیری روسیه ، چند سال پس از آن که به اتحاد جماهیر شوروی درآمد. در این سالها از احترام و خاطره ها ، یک قرن پس از جنگ بزرگ ، سام مندس انگلیسی در فیلم خود ، 1917 ، لحظه ای اندک شناخته شده ، به روشی کوچک خود ، اما مبهم و مهم برای نبردهای سنگر جبهه غربی بازگو می کند. همانطور که در طول جنگ جهانی دوم به کریستوفر نولان در دانکرک اتفاق افتاد ، مندز می خواست به نسل پدربزرگ و مادربزرگ خود ادای احترام کند ، تا یادآوری داستانهایی را که از خانواده به نسل دیگر در خانواده اش منتقل می شود ، بیاد آورد. به ویژه در سال 1917 او نشانه های پدربزرگ پدری خود ، آلفرد مندس ، نویسنده ای را که به مدت دو سال در جبهه فلاندر مشغول کار بود ، نشانه گرفت.

دو سرباز بریتانیایی که در شمال فرانسه مشغول کار بودند ، بسیار جوان به عنوان بسیاری از سربازان همکارشان از کلاس ’99 ، مسئولیت این مأموریت را به ما دادند – ما در بهار سال 17 هستیم – برای عبور از قلمرو دشمن برای هشدار دادن به گردان خود. کمین قریب الوقوع آلمانی ها. یک مأموریت تقریباً ناامید برای نجات 1600 سرباز انگلیسی.

سام مندس یکی از نویسندگان بزرگ سینمای معاصر انگلیس است ، برنده جایزه اسکار به دلیل اولین حضور خود در زیبایی در آمریکا ، قادر به کارگردانی برخی فصل های قانع کننده سریال 007 در سالهای اخیر است ، اما اول (و بالاتر از همه) برخی جواهرات مانند او پدر من بود. ، جاده انقلابی ، جارج ، زندگی آمریکایی. حرفه او بسیار پرکار نبوده است ، او در بیست سال هشت فیلم (با 1917) ساخته است.

این دو جوان توسط جورج مک کی بازی می شوند که در Captain Fantastic و به عنوان شخصیت اصلی The Kelly Gang دیده می شوند و دین-چارلز چاپمن که در نسخه موزیکال در لندن وست لند به عنوان بیلی الیوت مشغول فعالیت هستند و در آخرین فصل های بازی تاج و تخت حضور دارند.

جای تعجب نیست که مندز نیز فیلمنامه این داستان بسیار شخصی را به همراه سی و یک ساله اسکاتلندی کریستی ویلسون-کورنس ، در میان نویسندگان نسخه طنز (و آخرین فصل تلویزیونی) پنی دودفلر نوشت.

در بین نوازندگان همچنین بهترین های شناخته شده و مستقر Colin Firth ، بندیکت کامبربچ ، مارک استرانگ و همچنین ریچارد ماددن (Game of Thrones) و ایرلند اندرو اسکات که پس از ایفای نقش موریارتی در سریال شرلوک برای بی بی سی بازیگر فرقه شد. و یک کشیش بسیار جذاب در Fleabag.
کارگردان عکاسی راجر دیაკینز بزرگ است ، چهارده نامزد اسکار بدون آنکه یک بار برنده شود.

 

دیالوگ ماندگار فیلم 1917 :

خاموش شدن صدا : من امیدوار بودم که امروز روز خوبی باشد ، امید چیز خطرناکی است!

ژنرال ارینمور (کالین فرت): شما در گردان دوم یک برادر دارید!
سرباز بلیک (دین-چارلز چاپمن): بله ، آقا!
ژنرال ارینمور: آنها در حال پایان یافتن در دام هستند ، دستور ارسال پیام برای متوقف کردن حمله فردا صبح است. اگر شکست بخورید … این یک قتل عام خواهد بود!

سرهنگ مک کنزی (بندیکت کامبربچ): این جنگ فقط می تواند به یک طریق خاتمه یابد: هرکسی که زنده بماند برنده خواهد شد!

ژنرال ارینمور: اگر به موقع به آنجا نرسیدید ، ما 1600 مرد را از دست خواهیم داد … از جمله برادر شما! موفق باشید

 

جزئیات جنگ جهانی اول :

جنگ جهانی اول چهار سال به طول انجامید ، از 28 ژوئیه 1914 تا 11 نوامبر 1918 ، نظم جهانی را برای همیشه تغییر داد. به دنبال این درگیری ، سلطنت ها و امپراطوری های روسیه ، آلمان ، ترکیه و اتریش-مجارستان با اشکال دموکراسی و دیکتاتوری جایگزین شدند و اتحادهای جدیدی که در بین این جنگ بین ملل ایجاد شد همانند امروز است . این درگیری پایه و اساس ایجاد سازمان ملل و اروپا متحد را پایه گذاری کرد. در دوره فوری پس از جنگ ، در هرج و مرج و عدم اطمینان ناشی از شورش ها و انقلاب هایی که اروپا را ملتهب کرده بود ، آدولف هیتلر در آلمان به قدرت رسید و انبساط گرایی بی حد و حصر او یکی از عواملی بود که جنگ جهانی دوم را ایجاد کرد ، فقط 20 سال بعد از اولین جنگ بزرگ عواقب مختلفی را در سرتاسر جهان و بر روی هر شخصی که متعلق به تمدن غربی بود داشته است. این یکی از مرگبارترین جنگ تاریخ ، با کشته شدن 16 میلیون نفر ، بین سربازان و غیرنظامیان بود. برای ثبت ، افرادی که در جنگ جهانی اول کشته شده اند با تعداد فعلی ساکنان ایالت ایالت نیویورک یا جمعیت کل بلژیک و سوئد مطابقت دارد. جنگ جهانی اول اولین جنگ مکانیزه بود. او سوار بر اسب شد و با مخازن به پایان رسید. او از سلاح های شیمیایی ، هواپیماهای جنگی استفاده کرد و مهمتر از همه او مسئول یک نسل کشی واقعی بود. این بیماری همچنین بدترین بیماری همه گیر قرن 20 را ایجاد کرد: آنفولانزای 1918 بین 50 تا 100 میلیون نفر در سراسر جهان کشته شد. همچنین با عنوان جنگ بزرگ یا جنگی که تمام جنگها را خاتمه می بخشند ، بیش از 70 میلیون پرسنل نظامی (بیش از جمعیت امروزی انگلستان) استخدام کردند که 60 میلیون نفر از آنها اروپایی بودند. این یکی از بزرگترین جنگهای تاریخ بشر بود.

 

خلاصه اینکه ، جنگ جهانی اول در ژوئیه سال 1914 هنگامی آغاز شد که یک ملی گرای صرب بوسنیایی وارث تاج و تخت اترو-مجارستان ، Archduke Francesco Ferdinando را ترور کرد. اتریش اولتیماتوم را به صربستان ارسال کرد. صربستان آن را رد كرد. آنها قبلاً در یک جنگ قرار داشتند اما به دلیل شبکه ای از اتحاد بین دو کشور ، این درگیری به سرعت در سرتاسر اروپا و فراتر از آن گسترش یافت. از یک طرف ، Triple Entente (فرانسه ، روسیه و انگلیس بزرگ) و از سوی دیگر اتحاد سه گانه (آلمان ، اتریش-مجارستان و ایتالیا) تشکیل شد. ایالات متحده پس از غرق شدن توسط زیردریایی های آلمانی کشتی های بازرگان مکزیکی ، و بعداً در آوریل 1917 وارد جنگ شد و با آنتنت متحد شد ، و خبرهایی مبنی بر اینکه آلمان برای متقاعد کردن مکزیک برای شروع جنگ علیه ایالات متحده.

 

جنگ جهانی اول یک نقطه عطف قابل توجه در اوضاع سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی این سیاره را نشان می دهد. جنگ و جنگ پس از آن ، شورش ها و انقلاب های بیشماری را برانگیخت. بریتانیا ، فرانسه ، ایالات متحده و ایتالیا با سلسله پیمانهایی که در کنفرانس صلح پاریس در 1919 به توافق رسیدند ، شرایط خود را برای ملل متحد تحمیل کردند. بهترین معاهده شناخته شده ، ورسای است که مربوط به آلمان. در پایان جنگ ، ایالتهای نوین مدرن از زیر آوار امپراتوری های اترو-مجارستان ، آلمان ، عثمانی و روسیه متولد شدند. علیرغم پیروزی متفقین و ایجاد اتحادیه ملل در طول کنفرانس صلح ، دقیقاً برای جلوگیری از جنگهای آینده ، عواقب این درگیری ناگزیر پس از 20 سال منجر به درگیری جدید جهانی شد. آلمان که از نظر اقتصادی با پیمان ورسای ویران شد ، برای تولد حزب فرا ملی گرایی سوم رایش و با ظهور متعاقب آن هیتلر ، زمین بارور شد. در همین حال ، شهروندان کشورهای متفقین ، که با از بین رفتن یک نسل کامل از مردان جوان ویران شده بودند ، بسیار مخالف ورود دوباره به جنگ بودند. سرکوب ملل متحد به ویژه انگلیس ، آمریکا و فرانسه به هیتلر این امکان را داد که قدرت خود را تحکیم دهد ، به کشورهای دیگر حمله کند و نسل کشی ایجاد کند ، که این امر به شکلی غیرقابل کنترل ادامه داشت.

 

قبل از به دنیا آمدن سازمان ملل و ناتو ، و مدت ها قبل از ترور Archduke Francis Ferdinand زنجیره ای از وقایع را آغاز کرد که می توانست جهان را به یک درگیری جهانی تبدیل کند ، ملل غربی در درجه اول برای برآوردن منافع خود عمل می کردند. آنها هرگز ناسیونالیسم را برای منافع مشترک کنار نمی گذاشتند. به همین دلیل ، جنگ جهانی اول به یک معنا خاص غرب را متحد کرده و پایه های جامعه مدرن را پایه گذاری کرده است. جنگ یک موج شوک جهانی بود که بشریت را به مقابله با آرمانها و ارزشهای خود سوق داد و خواستار فداکاری بی بدیلی شد و به افتخار یک نسل کامل متوسل شد ، به احساس وظیفه و وفاداری جوانان به سمت کشورشان. تأثیری که جنگ به ویژه در سربازانی که از آنها خواسته می شود از وطن خود دفاع کنند ، تأثیر داشته است ، از زمان کودکی ، همیشه سام مندس را تحت تأثیر قرار داده است.

 

ایده فیلم 1917 :

ایده فیلم 1917 از داستانهای پدربزرگش آلفرد H. مندس ، داستانهایی پر از شخصیتهای متنوع که او هنگام جنگ شخصی می شناخت ، در جنگ جهانی اول به وجود آمد. در سال 1917 ، آلفرد پسر 19 ساله ای بود که در ارتش انگلیس ثبت نام کرده بود و به دلیل قد و قامت او (قد او تنها 1.5 متر طول داشت) از جبهه غربی به عنوان پیام رسان انتخاب شد. هیچ سرزمین مردی ، آن سرزمین نامشخص که بین متفقین و سنگرهای دشمن واقع شده است ، مکانی که هیچ کس جرات عبور از آن را از ترس حمله نکرد ، توسط یک متر و نیم مه پوشانده شده است ، بنابراین اسپرینتر جوان قادر به حمل پیام های در حال حرکت بود از یک اردوگاه به دیگری. با تشکر از قد و قامت او ، او بدون توجه به دشمن گذشت و هر چه سریع تر می توانست آن را بسازد. در طول جنگ آلفرد با گاز کشنده زخمی و آلوده شد و به خاطر شجاعت خود مدال شایستگی گرفت. در سالهای بعد ، وی به ترینیداد ، محل تولد خود بازگشت ، و در آنجا خاطرات خود را نوشت. مندز توضیح می دهد: “من همیشه مجذوب جنگ بزرگ شده ام ، شاید به این دلیل که پدر بزرگم در زمان کودکی به من گفته بود یا اینکه چون در آن مرحله از زندگی من معنای جنگ را درک نکرده بودم.” وی گفت: “داستان فیلم ما نتیجه خیال است ، اما در عوض برخی از موقعیت ها و جزئیات از داستانهای واقعی گرفته می شوند که پدربزرگ من دست اول زندگی کرده یا از سربازانش شنیده است. ایده این مرد مسئول حمل پیام از یک مکان به مکان دیگر در درون من مانده است و برای فیلم 1917 به من الهام بخش شده است. ”

 

مندز برای یافتن حقایق و گزارش ها از آن دوره تاریخی ، تحقیقات خاص خود را انجام داده است تا بتواند فیلم 1917 را کاملا با واقعیت مطابقت دهد ، به ویژه از موزه جنگ امپریال در لندن. وی در یادداشت برداری ، داستان های مختلفی را در مورد شجاعت هایی که سربازان جبهه از آن نشان دادند ، کشف کرد. با گذشت زمان ، او این داستان ها را در یک داستان واحد جمع آوری و هماهنگ کرده است. در جریان این تحقیق ، وی دریافت که جنگ جهانی اول در یک سنگر نسبتاً متوسط ​​از نقطه نظر جغرافیایی جنگیده شده است ، که شامل جابجایی های طولانی نیست. مندس توضیح می دهد: “این بیش از هر چیز وضعیت جنگی بود ، که در طی آن هزاران نفر به طول چند صد متر جان خود را از دست دادند. هرکسی که موفق به کسب حتی تعداد معدود متر زمین شود ، همچنان به عنوان قهرمان جشن می گیرد. به عنوان مثال ، در نبرد ویمی ریج ، سربازان موفق به بدست آوردن نیم کیلومتر شدند اما این یکی از بزرگترین اقدامات قهرمانانه جنگ است. بنابراین ، من از خودم پرسیدم که چگونه داستان یک سفر حماسی را بازگو کنم ، وقتی که در واقعیت هیچ کس تا کنون خیلی دور نبود. ”

 

در طول استراحت از تحقیقات خود ، مندز فهمید که محلی برای داستان خود چه خواهد بود. در سال 1917 ، آلمانی ها به Siggfriedstellung ، که به عنوان خط Hindenburg نیز معروف است ، بازگشتند. آنها به مدت شش ماه سنگرهای دفاعی عظیم و یک سیستم توپخانه ای پنهان را برنامه ریزی و حفر کردند. سپس آنها سربازان بیشماری را که قبلاً در خط مقدم بودند ، بردند تا آنها را در خط دفاعی متراکم و بسیار غنی شده قرار دهند. این کارگردان توضیح می دهد که چطور این فیلم سرچشمه گرفته است ، که تا به امروز بدون شک بزرگترین چالش حرفه ای اوست. مندز می گوید: “مدت كوتاهی از چند روز وجود داشت كه انگلیسی ها نمی دانستند آلمانی ها بازنشسته شده اند یا تسلیم شده اند.” وی افزود: “ناگهان انگلیسی ها در سرزمینی که سالها با آن جنگیده بودند ، در حال تجمع بودند … اما چیزی که قبلاً آنها را ندیده بودند. بیشتر این سرزمین توسط آلمانی ها نابود شده است ، که کل شهرها و روستاها را ویران کرده اند ، و همچنین هر وسیله معیشتی برای دشمن ، مانند غذا و حیوانات داشتند. آنها تمام درختان را قطع کرده بودند ، و منظره را کاملاً غیرقابل بازدید می کردند. بنابراین انگلیسی ها تنها در یک بیابان زندگی می کردند و فقط توسط تک تیراندازها ، مین های ضد پرسنلی و تله های مختلف زندگی می کردند. ”

 

با الهام از داستانهای پراکنده پدربزرگش ، تحقیقات مندس در موزه جنگ امپریال و ماجراجویی مرگبار سربازان به سمت خط هندنبورگ ، مندز فیلم 1917 را تصور کرد. “مانند اکثر فیلمهای جنگی که دوست دارم. بعلاوه ، مانند All’Ovest هیچ چیز جدید و آخرالزمانی اکنون ، من می خواستم یک داستان فانتزی را بر اساس واقعیت های واقعی بسازم. ” او به همکار خود کریستی ویلسون-کیرنس روی آورد که دوست دارد خود را “متعصب تاریخ” بنامد ، و از این رو مناسب ترین فرد برای مقابله با این موضوع بود. و به همین ترتیب سفر آنها آغاز شد.

 

 

بیشتر بخوانید : 

فیلم قاتل آمریکایی American Assassin

فیلم کوچه کابوس Nightmare Alley 2020 جدیدترین ساخته گی‌یرمو دل تورو

کاپیتان مارول 2 ، Captain Marvel 2 در سال 2022

 

سایر اطلاعات فیلم :

    24 ژانویه 20 هیچ دیدگاه
    0 0 رای ها
    امتیازتون به فیلم
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها