×
پیشنهاد ویژه مدرن فیلم
وب سایت مدرن فیلم مرجع دانلود رایگان فیلم و سریال های جدید ایرانی ۱۴۰۳ و خارجی دوبله و زیرنویس فارسی چسبیده ۲۰۲۴ با لینک مستقیم و ترافیک نیم بها
  • مدرن فیلم
  • »
  • فیلم
  • »
  • دانلود رایگان فیلم ایرانی کروکودیل مسعود تکاور با کیفیت عالی

دانلود رایگان فیلم ایرانی کروکودیل مسعود تکاور با کیفیت عالی

دانلود فیلم کروکودیل مسعود تکاور

دانلود فیلم کروکودیل با لینک مستقیم + کیفیت عالی

دانلود فیلم ایرانی کروکودیل کامل از وبسایت مدرن فیلم

فیلم کروکودیل نسخه کامل + دانلود رایگان در سایت اضافه شد

نام فیلم : کروکودیل

زبان : فارسی

سال انتشار :

محصول کشور : ایران

کارگردان : مسعود تکاور

بازیگران : کوروش تهامی اندیشه فولادوند حسین مهری الهه حصاری رضا یزدانی رامین پرچمی افسانه چهره‌آزاد رامتین خداپناهی

دانلود فیلم کروکودیل با کیفیت عالی و لینک مستقیم

دانلود فیلم ایرانی جدید کروکودیل به کارگردانی مسعود تکاور با کیفیت ۱۰۸۰p ، ۷۲۰p و حجم کم

دانلود رایگان فیلم سینمایی ایرانی کروکودیل با هنرمندی کوروش تهامی و رضا یزدانی

دانلود کامل فیلم کروکودیل بدون سانسور و حجم کم اندیشه فولادوند و الهه حصاری از رسانه مدرن فیلم

[ به همراه لینک دانلود رایگان ]

فیلم کروکودیل مسعود تکاور

جزئیات فیلم سینمایی کروکودیل :

کارگردان : مسعود تکاور

تهیه کننده : عزت‌الله جامعی ندوشن

نویسنده فیلمنامه : مسعود تکاور

موسیقی : ستار اورکی

تدوین : مسعود تکاور

تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۳۹۸


پیشنهاد مدرن فیلم : دانلود فیلم خرگيوش مانی باغبانی با کیفیت ۱۰۸۰p و لینک مستقیم


خلاصه فیلم کروکودیل :

فیلم سینمایی کروکودیل روایت چند جوان است که در پی آرزوهای دست نیافتنی اند و برای خوش گذرانی به سراغ مواد می روند و می خواهند از مسیری سریع اما پر خطر، همه چیز را یک شبه به دست بیاورند اما به وضعی نکبت بار گرفتار می شوند.

 

حواشی و اکران فیلم کروکودیل :

«مسعود تکاور»، کارگردان فیلم سینمایی «کروکودیل»، در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های داخلی در رابطه با نام «کروکودیل»، توضیح داد:
«این نام جاذبه‌هایی برای مخاطب دارد از سوی دیگر «کروکودیل» ماده مخدر جدیدی با اثرات بسیار مخرب، سریع و کشنده است که گفته می‌شود هنوز ناشناخته بوده و قربانیان زیادی گرفته است.»

«مسعود تکاور»، کارگردان فیلم سینمایی «کروکودیل»، در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های داخلی در رابطه با تغییر نام این از «بالن» به «کروکودیل»، توضیح داد:
«به دنبال نامی مناسب برای فیلم بودم تا نگاه ویژه‍ای را که در آن دارم، بهتر نشان دهد به همین دلیل نام «کروکودیل» را برای آن انتخاب کردم.»

لوکیشن فیلم سینمایی «کروکودیل»، در «تهران» و بخشی از آن در «شمال ایران»، فیلم‌برداری شده است.

«مسعود تکاور»، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «کروکودیل»، در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های داخلی در آبان ماه سال 1396 درباره صداگذار فیلمش و انتخاب «محمدمهدی جواهرزاده» توضیح داد:
«من در انتخاب اعضای تیمم دنبال افراد دارای نبوغ و مستعد هستم. جواهرزاده با دریافت چند جایزه برای فیلم‌هایی که کار کرده نشان داد که توانمند است به خصوص صداگذاری رئالیته فیلم من را خوب می‌تواند بشناسد و ایجاد کند.»

«مسعود تکاور»، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «کروکودیل»، در رابطه با مراحل ضبط و فیلم‌برداری فیلمش، اذعان داشت:
«شاید بشود گفت از سخت‌ترین روزهای تصویربرداری‌مان، یک سکانسی بود که در هنگام طلوع خورشید انجام می‌گرفت و دوربین روی آب بود با گریمی سنگین برای بازیگران و دیگر شرایط حساس و سخت که البته از جذابیت‌های سینماست.»

«مسعود تکاور»، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «کروکودیل»، در رابطه با اینکه تدوین فیلمش را خودش انجام می‌دهد، اذعان داشت:
«یک قانون نانوشته یک فرمول وجود دارد که می‌گوید کارگردان نباید خودش فیلمش را تدوین کند، اما من خودم چون سال‌ها تدوینگر بسیاری از آثار بودم و به حساسیت و بی‌رحمی در این مرحله آشنا هستم، خودم دوست داشتم تدوین فیلمم را انجام دهم.»

 


پیشنهاد مدرن فیلم : دانلود فیلم سینما شهر قصه کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری


 

بازیگران فیلم کروکودیل :

بازیگران فیلم کروکودیل عبارتند از :

کوروش تهامی

اندیشه فولادوند

حسین مهری

الهه حصاری

رضا یزدانی

رامین پرچمی

افسانه چهره‌آزاد

رامتین خداپناهی

علیرضا مهران

مهرداد مزرعه

ناصر شایسته

افسانه ناصری

سعیده عرب

 

عوامل فیلم کروکودیل :

کارگردان : مسعود تکاور

تهیه کننده : عزت‌الله جامعی ندوشن

نویسنده فیلمنامه : مسعود تکاور

موسیقی : ستار اورکی

تدوین : مسعود تکاور

سرمایه گذار: یوسف نادعلی

مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفاری

صدابردار: علی ذولفقاری

صداگذاری: محمد مهدی جواهری زاده

مجری طرح: طاهره رجبی

دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مهدی توکلی

طراح پوستر: بهمن عزیزی

مشاور رسانه ای: علی موذن جامی

دانلود رایگان فیلم سینمایی کروکودیل

نقد فیلم سینمایی کروکودیل :

بعضی از فیلم ­ها بدون در نظر گرفتن پتانسیل درونی­شان میل زیادی به طرح و پرداختن همزمان به مباحث و مسائل مختلف دارند و در عین­حال بدشان نمی­آید به­لحاظ سبک روایی، بازی­های فرمی و ساختار بصری نیز دست به خلاقیت­هایی بزنند و در ظرف زمانی محدودشان هرچه را در چنته دارند رو کنند. این­که فیلمساز با چنین نقشه­ی بلندپروازانه­ای فیلمش را جلوی دوربین ببرد اشکالی ندارد اما باید دید که آیا حجم رخدادهای مد نظر او مناسب ظرف زمانی فیلم هستند؟ آیا ملاط کافی برای شاخ و برگ دادن به ایده­ی طولانی­اش در اختیار دارد؟ آیا تعداد گره­افکنی­ها و تو در تویی­های روایت منجر به آن خواهند شد که درام مسیر داستانش را به شکلی منسجم پیش ببرد و بعد گره­های افکنده شده را به­ظرافت بگشاید؟ و آیا اصلاً فیلمنامه ظرفیت ارائه­ی تعلیق­ها و غافلگیری­های متعدد مدنظر فیلمساز را دارد یا نه؟ اگر فیلم نتواند به­شکل متقاعدکننده­ای به این نیازهای اولیه پاسخ دهد همه­ی رویاپردازی­های فیلمساز نقش بر آب خواهند شد.
«کروکودیل» از همان دسته از فیلم­هایی­ست که طرح اولیه­ی نسبتاً گیرا و غیرتکراری­اش را قربانی بلندپروازی­هایی می­کند که در عمل به بار ننشسته­اند.
آن­چه نقطه ضعف اساسی فیلم به­شمار می­آید مدیوم اشتباهی­ست که برایش انتخاب شده است. باتوجه به نحوه­ی روایت­پردازی و فراز و نشیب­هایی که شخصیت­ها پشت سر می­گذارند به­نظر می­رسد کار در قالب یک سریال یا مینی­سریال تلویزیونی یا شبکه­ی نمایش­خانگی می­توانست به­مراتب سطح کیفی بالاتری داشته باشد. مثلاً شاید بهتر بود واقعه­هایش تا این اندازه شتاب­زده پیش نروند، داستان بر پیرنگ ارجحیت نیابد و پایان­بندی تا این اندازه سرهم­بندی نشود. همین ساده­انگاری­ و کاسته شدن تدریجی پتانسیل درام با پیشرفت داستان، شخصیت­ها را نیز دچار انفعال و کم­مایگی می­کند. آدم­های داستان در حد تیپ­هایی تکراری باقی مانده­اند که رفتارها، کنش­ها، انگیزه­ها و تصمیماتشان باورپذیر و منطقی از آب درنیامده است.عمق روابط بین آدم­ها در فیلم شکل نمی­گیرد و به نظر می­آید در بخش­هایی هم رشته­ی شخصیت­سازی آدم­ها از دست فیلمساز در می­رود؛ آدم­هایی که بدنه­ی فیلم از مناسبات آن­ها تشکیل شده است. فیلمساز تلاش می­کند چهره­ی موجهی را از شخصیت اصلی فیلم یعنی کیان ترسیم کند. او آدمی تحصیل­کرده است که طبق اصول و قواعدِ خاص خود زندگی می­کند و زندگی سالمی هم داشته اما چه می­شود که یک­باره چنین آدمی پیشنهاد دایر کردن آشپزخانه­ی تولید شیشه را می­دهد؟! اگر یأس و ناکامی را دلیل اصلی این عمل برشماریم همچنان مطرح کردن پیشنهاد چنین اقدام خطرپذیر و پرریسکی از سوی او نمی­تواند توجیه­پذیر باشد و از طرفی هم پذیرش این پیشنهاد از سوی سپیده و همراهی دو جوان دیگر با آن­ها آن­قدر خام­دستانه و بی­مقدمه اتفاق می­افتد که نه تنها بر باور مخاطب نمی­نشیند بلکه تأثیر نامطلوبی را هم بر پیکره­ی کلی داستان می­گذارد. یأس و استیصالی که کیان تجربه می­کند به­رغم تلخ بودنش آن­قدر تکان­دهنده نیست که او را به سمت و سوی چنین تصمیم هولناکی سوق دهد و همین که موتور درام با قرار دادن این بحران مرکزی در فیلمنامه و انتخاب این کنش در مواجهه با بحران از سوی شخصیت­ها به پویایی درمی­آید نخستین ضربه­ی مهلک نیز به فیلم وارد می­شود. همان­طور که گفته شد فیلمساز قصد دارد یک فیلم واقع­گرای اجتماعی بسازد و انگشت اتهام را به سمت جامعه و فساد موجود در آن نگه دارد که نخبگان را به چنین حقارتی دچار می­کند اما آن­قدر در پی­ریزی و پرداختن به الگوی قهرمان-ضدقهرمانی مدنظرش ناموفق است که نه­تنها مخاطب کوچک­ترین قرابتی میان خود و آدم­های قصه پیدا نمی­کند بلکه بی­تردید تصمیمات دیمی و فکرنشده­ی آن­ها را در ذهن خود ملامت می­کند و بعید به نظر می­رسد با هیچ­کدام از این شخصیت­ها همذات­پنداری کند.علاوه بر ضعف در طرح و پرداخت شخصیت­ها فیلمساز موفق نمی­شود بازی درستی از بازیگرانش بگیرد و رد و بدل نشدن درست بازی دونفره­ی زوج­های اصلی فیلم خود ضربه­ی دیگری را بر پیکره­ی اثر وارد می­کند. شخصیت­های فرعی کار هم قربانی همان معضل نقصان شخصیت­سازی می­شوند و حضور تعریف­نشده و کم­مایه­شان کمک­ چندانی به پیشبرد درام نمی­کند.
حفظ یکدستی لحن و پویایی در قصه­گویی اما شاید تنها عناصری باشند که تماشای فیلمی چون «کروکودیل» را تاحدودی قابل­تحمل می­کنند. ریتم تند را باید بخشی از ساختار فیلم به حساب آورد که گرچه انتخاب چنین ریتمی در برخی موارد با فاکتور گرفتن از برخی جزییاتِ حیاتی روایت را دچار لکنت کرده، اما از منظر کلی چنین ضرباهنگی در فیلم جواب داده است. فیلمساز همه­ی تلاشش را می­کند تا باوجود حفره­هایی که در فیلمنامه به­چشم می­خورند دست خود را برای داستان­گویی و روایت­پردازی باز بگذارد و به همین جهت به­رغم تمام ضعف­های دراماتیک، داستان جلو می­رود و کم پیش می­آید درجا بزند. شاید برخی از واقعه­ها چند بار در طول داستان تکرار شوند، شاید فیلمنامه نتواند بر پایه­ی منطق روایی قابل­باوری موقعیت­هایش را به داستان تبدیل کند اما درنهایت همه­ی موقعیت­ها درست یا غلط به داستان­هایی تبدیل می­شوند و درام رو به جلو می­رود و همین باعث می­شود فیلم از ایستایی و سکون خارج شود و به­لحاظ دراماتیک بسط پیدا کند و بتواند از منظر داستان­گویی و پیشبرد ماجراها به استانداردهای ژانر خود نزدیک شود. با این وجود به جهت ناپایداری قصه و سست بودن بنیان­های ساختاری آن، درام پتانسیل آن را ندارد که کنش­های جاندار و پرملاطی را خلق کند و همه چیز در حد کشمکش­هایی تکراری و نه­چندان هوشمندانه پیرامون شخصیت­ها باقی می­ماند.
نکته­ای دیگر که در بسیاری از فیلم­ها با محوریت اعتیاد و قاچاق مواد مخدر تکرار می­شود و به شکل کلیشه درآمده شعارزدگی­ست. این شعار زدگی در «کروکودیل» نه در قالب دیالوگ­های گلدرشت و تکراری بلکه در موقعیت­سازی و انتخاب واقعه­ها به چشم می­آید بدین ترتیب که آدم­های قصه که بر اثر مشکلات اقتصادی و تاحدودی هم زیاده­خواهی به تولید و قاچاق مواد مخدر روی­آورده­اند به مرور خود نیز درگیر این بلای خانمان­سوز می­شوند و این فلاکت به انحای مختلف زندگی­هایشان را تحت تأثیر قرار می­دهد و درنهایت هم به مرگشان منتهی می­شود. این همان الگوی متعارفی­ست که بیشتر مناسب قاب کوچک تلویزیون است و کار را از حیث فضاسازی و قصه­گویی از مدیوم سینمایی­اش دور می­کند. چنین روندی نه­تنها پایان­بندی اثر را قابل­پیش­بینی می­کند بلکه فیلم را به شکل سریال­های آموزشی و تربیتی تلویزیون درمی­آورد که انگار بیننده موظف است حتماً چیزی ازشان یاد بگیرد.
ترانه­هایی که با صدای رضا یزدانی مدام در فیلم می­آیند و می­روند نه به فیلم ضربه می­زنند و نه کمکی به پیشرفت آن می­کنند؛ در خوش­بینانه­ترین حالت می­توان گفت بود و نبودشان فرقی به حال فیلم نمی­کند و احتمالاً بودنشان بیش­تر قرار است بستر را برای حضور یک ستاره­ی موسیقی در فیلم فراهم کند که نقش چندان پررنگی هم در قصه ایفا نمی­کند و بیش­تر قرار است به جذاب شدن ویترین آن کمک بکند.علاوه بر آن موسیقی در بخش­هایی بر فیلم سوار می­شود و حجم آن بسیار زیاد است.
تدوین مسعود تکاور با در نظر گرفتن تنوع نماها و تعدد آن­ها دقیق و خوش­پرداخت است. توالی سریع و درست خرده­نماها و کات­های به­موقع کمک به­سزایی به حفظ ریتم اثر می­کند و به همان میزان طراحی صحنه و خصوصاً لباس فیلم سرهم­بندی شده است و نه تنها معرف قشر طبقاتی آدم­های قصه نیست بلکه تاحدودی نیز در تعارض با آن قرار می­گیرد و به نظر می­رسد طراح لباس­ها درک چندانی از موقعیت­های مختلف شخصیت­ها در سیر پیش­رفت داستان نداشته است و تنها به خوش­ترکیبی پوشش بازیگران بسنده کرده است.

فیلم سینمایی کروکودیل آپارات


پیشنهاد مدرن فیلم : دانلود فیلم سه کام حبس سامان سالور با کیفیت FULL HD


 

رسانه مدرن فیلم امید دارد که از دانلود رایگان فیلم سینمایی کروکودیل مسعود تکاور و تماشای این فیلم در کنار خانواده لذت ببرید .

 


پیشنهاد مدرن فیلم : دانلود فیلم روز بلوا بهروز شعیبی با لینک مستقیم


 

 

سایر اطلاعات فیلم :

  • تهیه کننده : عزت‌الله جامعی ندوشن
  • نویسنده : مسعود تکاور

معرفی فیلم کروکودیل

فیلم سینمایی کروکودیل با نام قبلی «بالن» فیلمی در ژانر مهیج و حادثه به کارگردانی مسعود تکاور و تهیه کنندگی عزت‌الله جامعی ندوشن و نویسندگی مسعود تکاور می باشد که در سال 1396 بر اساس طرحی از طاهره رجبی و سرمایه گذاری یوسف نادعلی تولید گردیده است. همچنین داستان فیلم کروکودیل درباره چند جوان است که در پی آرزوهای دست نیافتنی اند و برای خوش گذرانی به سراغ مواد می روند و می خواهند از مسیری سریع اما پر خطر، همه چیز را یک شبه به دست بیاورند اما به وضعی نکبت بار گرفتار می شوند. فیلم سینمایی کروکودیل از 27 شهریورماه در گروه سینمایی آزادی روی پرده سینما رفته است.

23 سپتامبر 22 هیچ دیدگاه دانلود فیلم ایرانی
0 0 رای ها
امتیازتون به فیلم
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها