×
پیشنهاد ویژه مدرن فیلم
وب سایت مدرن فیلم مرجع دانلود رایگان فیلم و سریال های جدید ایرانی ۱۴۰۳ و خارجی دوبله و زیرنویس فارسی چسبیده ۲۰۲۴ با لینک مستقیم و ترافیک نیم بها

دانلود فیلم مست عشق حسن فتحی با کیفیت عالی

دانلود فیلم مست عشق حسن فتحی

دانلود فیلم مست عشق با کیفیت عالی و لینک مستقیم

دانلود فیلم ایرانی جدید مست عشق به کارگردانی حسن فتحی با کیفیت ۱۰۸۰p ، ۷۲۰p و حجم کم

دانلود رایگان فیلم سینمایی ایرانی مست عشق با هنرمندی شهاب حسینی و پارسا پیروزفر

دانلود کامل فیلم مست عشق بدون سانسور و حجم کم هانده ارچل از رسانه مدرن فیلم

[ به همراه لینک دانلود ]

دانلود رایگان فیلم مست عشق حسن فتحی

  

جزئیات فیلم سینمایی مست عشق :

کارگردان : حسن فتحی

تهیه کننده : مهران برومند

نویسنده فیلمنامه : حسن فتحی و فرهاد توحیدی

موسیقی : سهراب پورناظری

تدوین : –

تاریخ انتشار : سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر


پیشنهاد مدرن فیلم : دانلود فیلم دینامیت مسعود اطیابی با کیفیت عالی


درباره فیلم مست عشق :

فیلم سینمایی مست عشق که به توصیف برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی با ژانری زندگی نامه ، درام و تاریخی به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی مهران برومند و به قلم مشترک حسن فتحی و فرهاد توحیدی به نگارش درآمده محصول سال 1398 که خود را برای حضور در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر آماده می کند.

مست عشق داستان مستقیم زندگی مولانا و شمس و همچنین ترویج صوفی‌گری نیست، بلکه وقایع فیلم در عصر آنان می‌گذرد و به نوعی به این دو شاعر فارسی‌زبان ارتباط پیدا می‌کند. فیلمبرداری آن به صورت کامل در ترکیه انجام می شود و شهر قونیه در زمانه حیات مولانا بازسازی خواهد شد و هیچ لوکیشنی در ایران فیلمبرداری نمی شود.

موسیقی متن فیلم مست عشق اثر سهراب پورناظری است و خواننده فیلم مست عشق نیز همایون شجریان هست.

حدود اواخر شهریور ۹۸ بود که رسانه‌ها اعلام کردند حسن فتحی کارگردان جنجالی سریال شهرزاد قرار است فیلمی با موضوع زندگی شمس و مولانا بسازد و شهاب حسینی سوپراستار ایرانی قرار است در شمس تبریزی ایفای نقش کند. این خبر جنجالی به زودی تبدیل به سرفصل خبر‌های فرهنگی کشور شد و در تمام صفحات مجازی به صورت گسترده مورد استقبال قرار گرفت. این خبر از چند جهت حائز اهمیت بود. اول اینکه حسن فتحی سازنده آن بود. کارگردانی بسیاری از ایرانیان با فیلم‌های او خاطرات زیادی داشتند. از پهلوانان نمی‌میرند، میوه ممنوعه، شب دهم، همسایه ها، ازدواج به سبک ایرانی تا سریال شهرزاد همه فیلم‌ها و سریال‌هایی هستند که این کارگردان کشورمان ساخته و با استقبال بسیار زیادی همراه شده است. باالخص سریال شهرزاد که جنجال زیادی به پا کرد و بار‌ها و بار‌ها از سوی ایرانیان در شبکه خانگی دیده شد. نویسنده مست عشق هم فرهاد توحیدی است. پیشکسوت و مدرس فیلمنامه نویسی و کسی که فیلم هایی، چون مربای شیرین، شهر موش ها، ۵۰ کیلو آلبالو و مرد عوضی و… را در کارنامه نویسندگی خود دارد و از حیث تسلط بر ادبیات فارسی گزینه خوبی برای این امر بود. شهاب حسینی هم که اولین بازیگر معرفی شده این فیلم بود همبشه در بین مردم ایران محبوب بوده و نسان داده در نقش‌های متفاوت بسیار توانا عمل کرده است. پس تمام این عوامل دست به دست هم دادند تا این خبر به خبر مهمی در حوزه فرهنگی کشورمان تبدیل شود.
این خبر، اما به همینجا ختم نشد. کمی بعد مشخص شد برنامه ریزی دقیق برای اطلاع رسانی درباره این فیلم سبب شده است این فیلم تقریبا هر هفته به بهانه‌ای در صدر اخبار سینمایی قرار گیرد. عوامل این فیلم هر هفته با انتشار تصویری جدید از گریم بازیگران فیلم و خبر قطره چکانی درباره مراحل ساخت این فیلم از سویی و مصاحبه نکردن با رسانه‌ها سبب شدند این فیلم در پرده‌ای از ابهام و کنجکاوی برای مخاطب بماند و با علاقه اخبار بعدی را پیگیری کند.
همه منتظر بودند ببینند بازیگر نقس مولانا چه کسی خواهد بود. آیا این نقش مهم از میان بازیگران ترکیه انتخاب خواهد شد یا یک ایرانی قرار است این نقش را ایفا کند. خبر بعدی برای ایرانیان خوشحال کننده‌تر بود، پارسا پیروزفر یعنی یک بازیگر ایرانی برای نقش مولانا انتخاب شد. کم کم دیگر بازیگران این فیلم معرفی شدند، ترکیبی از بازیگران ترکیه‌ای و ایرانی، اما نکته قابل توجه این است: تمام بازیگران زن این فیلم از میان بازیگران ترکیه انتخاب شدند، تدبیر هوشمندانه‌ای که برای دور زدن محدودیت‌های زنان بازیگر ایران می‌توانست گزینه مناسبی باشد.

 

خلاصه فیلم مست عشق :

فیلم سینمایی « مست عشق » برشی از زندگی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و شمس تبریزی را روایت می‌کند. مست عشق داستان مستقیم زندگی مولانا و شمس و همچنین ترویج صوفی‌گری نیست، بلکه وقایع فیلم در عصر آنان می‌گذرد و به نوعی به این دو شاعر فارسی‌زبان ارتباط پیدا می‌کند.

داستان ماجرای آشنایی جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولانا (مولوی و رومی) با محمد بن علی بن ملک‌داد تبریزی ملقب به شمس‌الدین یا شمس تبریزی را شاید بتوان رازآلودترین داستان در تاریخ ادبیات ایران دانست. ماجرای دیدار مفلسی که اهل سفر بود با شیخ شهر و تغییر یکباره او و تبدیل او به عارفی که سماع می‌کرد و با آنچه شاگردانش پیش از این از او می‌شناختند بسیار متفاوت بود، سینه به سینه و دهان به دهان قرن هاست نقل محافل ادبی و همچنین کور و برزن ایران و ترکیه است. می‌گویند شمس تبریزی عاشق سفر بود و عمرش را در سفر و سیاحت می‌گذراند و در یک جا قرار نمی‌گرفت. شمس تبریزی در ۲۶ جمادی‌الثانی ۶۴۲ به قونیه رسید. با مولوی ملاقات کرد و با شخصیت نیرومند و نفس گرمی که داشت مولانا را دگرگون کرد. تا پیش از دیدار شمس تبریزی، مولوی از عالمان و فقیهان و اهل مدرسه بود و در آن زمان به تدریس علوم دینی مشغول بود، و در چهار مدرسهٔ معتبر تدریس می‌کرد و علما در رکابش پیاده راه می‌رفتند، اما با دیدار شمس تبریزی، مولوی لباس عوض کرد، درس و وعظ را یکسو نهاد و اهل وجد و سماع و شاعری شد. برای مردم قونیه مخصوصاا پیروان مولانا تغییر احوال او و رابطه میان او و شمس تبریزی تحمل ناکردنی بود. عوام و خواص به خشم آمدند، مریدان شوریدند، و همه کمر به کین او بستند تا اینکه شمس تبریزی بعد از شانزده ماه در ۲۱ شوال ۶۴۳ بی‌خبر قونیه را ترک کرد. مولانا در غم و اندوه فرورفت. سرانجام نامه‌ای از شمس تبریزی رسید و معلوم شد که او در شام است. مولانا فرزند خود سلطان ولد را با بیست نفر از یاران برای بازگرداندن او فرستاد. شمس تبریزی در ۶۴۴ با استقبال باشکوه به قونیه بازگشت. محفل مولوی غرق شور و شادی و وجد و سماع شد. اما شادمانی‌ها دیری نپایید. باز آتش کینه و تعصب بالا گرفت و رنج‌ها و آزار‌ها به شمس تبریزی رسید. او با همه عشق و علاقه‌ای که به صحبت مولانا داشت تصمیم به ترک قونیه گرفت. به روایت معروف‌تر از آنجا گریخت، اما سرانجام به دسیسه پسر ناخلف مولانا کشته شد و پس از آن مولانا باقی عمر را در غم و اندوه گذراند. نهال تجدد در کتاب عارف جان سوخته روایتی داستانی و جذاب از دیدار و ماجراهایش به دست می‌دهد که برای اطلاع کامل مخاطبان می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

 

حواشی و اکران فیلم مست عشق :

در ۲ مهر ۱۳۹۸، خبرگزاری ها اقدام به انتشار استفتا از دو مرجع تقلید ایرانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی کرد که با ساخت فیلم دربارۀ شمس و مولانا مخالفت کرده بودند. مکارم شیرازی اعلام کرد که از آنجا که ساخت چنین فیلمی سبب اشاعۀ فرقۀ ضالۀ صوفیه می شود، ساخت آن شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد. نوری همدانی نیز در پاسخی مشابه، شمس و مولانا را از اعیان صوفیه دانسته و ساخت فیلم دربارۀ آنها را به دلیل اشاعۀ فرقۀ ضالۀ صوفیه، حرام اعلام کرد.

حسن فتحی و عوامل فیلم مست عشق ، در واکنشی تلویحی به این مسئله، دو ویدئو از دیدگاه های سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی را در این باره منتشر کردند. این دو ویدئوی کوتاه که در کانال تلگرامی این فیلم منتشر شده، مربوط به دیدار رهبر انقلاب با شاعران در شهریور سال ۸۷ است که در آنها از مولانا و شمس به نیکی یاد شده است.

 

از دیگر حاشیه‌های این فیلم مشخص نبودن سرمایه گذار آن است. در گزارشی که در یکی از رسانه‌های کشور منتشر شد اعلام شده دو شرکتی تامین کننده این فیلم در ترکیه وجود خارجی ندارند. تهیه کننده این فیلم هنوز به این مساله واکنشی نشان نداده است.

 

زمان اکران فیلم سینمایی مست عشق : 

در حالی که در روزهای اخیر و در فضای مجازی، اخباری مبنی بر نمایش فیلم سینمایی «مست عشق» در جشنواره فیلم فجر منتشر شده بود، حسن فتحی با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش نمایش «مست عشق» در جشنواره فجر را تکذیب کرد و نوشت: «خبر درج شده در برخی رسانه‌ها صحت ندارد. بنده فیلمی در جشنواره فجر امسال نخواهم داشت». پس از تکذیب حسن فتحی ، دبیر جشنواره فجر نیز اظهار نطر کرد و گفت: مست عشق پروانه این فیلم در ایران مجوز ساخت ندارد و امکان اکران آن وجود ندارد. طباطبایی نژاد هم گفت مست عشق در میانه فیلمبرداری درخواست پروانه ساخت داد که قبول نکردیم.

 


پیشنهاد مدرن فیلم : دانلود فیلم آبی به رنگ آسمان امیر رفیعی + ترافیک نیم بها


بازیگران فیلم مست عشق :

بازیگران فیلم مست عشق عبارتند از :

شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی

پارسا پیروزفر در نقش مولانا

هانده ارچل در نقش کیمیا دختر مولانا

سلما ارگچ در نقش همسر مولانا

بنسو سورال در نقش مریم

بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد

بوران کوزوم در نقش علاءالدین

ابراهیم چکلیکول در نقش اسکندر

حسام منظور در نقش حسام الدین چلبی همنشین و شاگرد مولانا

 

توضیحاتی در مورد فیلم و بازیگران ترکیه ای فیلم مست عشق :

از قدیم الایام بر سر تعلق مولانا ( مولوی ) ببین سه کشور ایران ، افغانستان و ترکیه جدال بوده است. افغان‌ها معتقدند خاستگاه مولانا افغانستان بوده و گرچه او در همان کودکی با پدر به قونیه سفر کرده، اما متعلق به میراث فرهنگی افغانستان است، چون در آنجا زاده شده است، ترک‌ها می‌گویند، چون مولانا در قونیه بزرگ شده و در آنجا به خاک سپرده شد است باید او را جزو میراث فرهنگی ترکیه به حساب آورد و هرسال همزمان با سالگرد درگذشت او در مراسم عرس برنامه‌های گسترده‌ای ایفا می‌کنند، ایرانیان هم معتقند اولا بلخ محل زادگاه مولانا در آن زمان در محدوده جغرافیایی کشور ایران بوده و از سوی دیگر تمام آثار مولانا به زبان فارسی و پروش یافته فرهنگ ایرانی است. به هر روی امروزه بزرگان ادبیات بر این باورند که مولانا را باید جزو میراث ایران فرهنگی بدانیم ومهم نیست که او اکنون متعلق به کدام کشور است. با این توضیحات همکاری مشترک با کشور ترکیه در ساخت این فیلم امری دور از ذهن نبود. در ادامه به فهرست بازیگران ترکیه‌ای این فیلم می‌پردازیم:

سلما ارگچ (همسر مولوی): او بیشتر به خاطر بازی در نقش خدیجه سلطان در سریال حریم سلطان شهرت پیدا کرد.

بنسو سورال (مریم): بنسو در سال ۲۰۱۶ در سریال نفوذی icerde در مقابل چاتای اولسوی بازی کرده است. بنـسو سورال در نقش ملک دختر یکی از قدرتمند‌ترین مافیای ترکیه در این سریال بازی میکندسریال نفوذی icerdee جز پر طرفدارترین سریال‌های ترکیه است.

بوران کوزوم (علاءالدین): از فیلم‌هایی که او در آن‌ها حضور داشته می‌توان به وطنم تویی و ماه‌پیکر و تپه شاهین اشاره کرد که همگی مربوط به سینمای ترکیه می‌شود.

بوراک توزکوپاران (سلطان ولد): بوراک توزکوپاران بازیگری در ترکیه است که به علت بازی در سریال گوزل در نقش اوزان معروف شد و در سال ۲۰۱۵ در سریال گل‌های شکسته به ایفای نقش پرداخت.

هانده ارچل (کیمیا، دختر مولوی): هانده ارچل بازیگر و مجری و مدل ترکیه‌ای در سال ۱۹۹۳ در استانبول، ترکیه به دنیا آمد. او دارای دو ملیت است که پدر وی ترکیه‌ایی و مادر وی آلمانی است. از نقش‌های مهم او می‌توان به بازی در نقش هازال سانجاک در سریال مروارید سیاه در مقابل تولگاهان ساییشمان و حیات اوزون در سریال «عشق حرف حالیش نمیشه» در مقابل بوراک دنیز اشاره کرد.

ابراهیم چلیکول: ابراهیم در سال ۲۰۱۲ در فیلم سینمایی پرهزینه فتح ۱۴۵۳ که موضوع فیلم مربوط به فتح شهر استانبول در سال ۱۴۵۳ بود به عنوان یکی از نقش‌های اصلی در آن بازی کرد.

 

حسام منظور : مخاطبان تلویزیون حسام منظور را با سریال بانوی عمارت و برادرجان می‌شناسند

حسام الدین چلبی در سال ۶۲۲ قمری در قونیه متولد شد ولی چون خانواده او اصلاً اهل ارومیه بوده و به قونیه مهاجرت کرده بودند به همین دلیل مولانا او را در مقدمه مثنوی اورموی اصل خوانده است. که از سال ۶۶۲ تا ۶۷۲ هجری قمری مصاحب و همنشین مولوی بود و به وجود آمدن مثنوی معنوی یادگار این دوره‌است و حتی نظم کتاب مثنوی به درخواست او صورت گرفت اما قبل از آغاز نظم دفتر دوم زوجهٔ حسام الدین وفات یافت و مولانا هم پسر جوانش علاءالدین محمد را که سی و شش سال داشت از دست داد و از شدت تأثر به جنازهٔ او حاضر نشد.

ذکر چلبی در مثنوی معنوی بارها آمده‌است چنان‌که مثنوی را به تعبیر شاعرانه حسامی نامه نیز خوانده‌است. حسام الدین نزد مولانا مقامی والا و عزیز داشت.
آورده‌اند که از مولانا سؤال کردند که از این سه خلیفه و نایب کدامین اختیار است؟ گفت: مولانا شمس الدین به مثابت آفتاب است و شیخ صلاح الدین درمرتبهٔ ماه است و حسام الدین چلبی میانشان ستاره ایست روشن و رهنما. وی در سال ۶۸۳ درگذشت. آرامگاه حسام الدین چلبی در قونیه ترکیه قرار دارد.

 

عوامل فیلم مست عشق :

کارگردان : حسن فتحی

تهیه کننده : مهران برومند

نویسنده فیلمنامه : حسن فتحی و فرهاد توحیدی

موسیقی : سهراب پورناظری

جانشین تهیه‌کننده: شهرام زاهدی

مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی

مدیر هنری: نیلوفر چامور

طراح گریم: ایمان امیدواری

سرپرست گروه کارگردانی: محمدرضا رستمی

دستیار اول و مدیربرنامه ریزی: فاتیح کُجا

مدیرتولید: تولگا توسون

طراح جلوه‌های ویژه میدانی: آیتکین یالچین

طراح بدلکاری: شاهین کاراکوش

سرمایه‌گذاران: شرکت سیماریا (simarya film production) و شرکت ای. ان. جی (ENG yepim medya)

 


پیشنهاد مدرن فیلم : دانلود فیلم یادم تو را فراموش علی عطشانی با کیفیت عالی


 

{فیلم سینمایی مست عشق آماده حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شده و پس از اکران عمومی در شبکه نمایش خانگی پخش خواهد شد و لینک های دانلود برای شما عزیزان فعال می شود}

دانلود فیلم مست عشق :

دانلود فیلم با کیفیت ۴۸۰P

دانلود فیلم با کیفیت ۷۲۰P

دانلود فیلم با کیفیت ۱۰۸۰P

دانلود فیلم با کیفیت HQ_1080

دانلود فیلم با کیفیت BLURAY

دانلود فیلم با همه کیفیت ها ( پیشنهادی )

رسانه مدرن فیلم امید دارد که از تماشای این فیلم در کنار خانواده لذت ببرید .

 


پیشنهاد مدرن فیلم : دانلود فیلم عامه پسند سهیل بیرقی ؛ سه گانه سهیل بیرقی


 

 

سایر اطلاعات فیلم :

    31 ژانویه 20 هیچ دیدگاه
    0 0 رای ها
    امتیازتون به فیلم
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها